İÇİMDEKİ KEZBAN


İÇİMDEKİ KEZBAN ;

Korona ile birlikte içimdeki Kezban ortaya çıktı, temizlik, yemek, lavabo, dolap aklına ne gelirse bende. J

Şunun şurasında bir ay bilemediniz otuz beş gün önceye dönsek, saç baş, bakım tutum on numarayken, şimdilerde  daha önemli önceliklerim ve dertlerim  var.

Çılgınlar gibi ev işi peşindeyim.

Sabah gözümü açar açmaz telefonuma bakan ben, şimdilerde nereden ev işine başlasam modundayım, ‘’adım balerina cif’’ reklamlarından teklif gelse olur, o derece yani,

Bir ay önce domestos’tan (dikkat reklam ve kamu spotu içerir) başka deterjan tanımayan ben, temizlik malzemelerinin seceresini çıkarır hale geldim. Camlara ne konacak, yerlere ne konacak, oraya ne konacak, buraya ne konacak, nereye ne sıkılacak, kaç dakika tutulacak,  o iş bende.

Duracell pil takılmış gibi güne başlıyorum. Bir gün yapmasam bir vicdan azabı; sormayın…

Benim içimdeki kız; nam-ı diğer Kezban pek hamarat çıktı, üstelikte okumaya, çalışmaya da ara vermeden.

Kezban sabah bir hışımla kalkıyor, yüzünü yıkayıp, estee louder  ( gene reklam içerdi) serumunu sürdükten sonra, önce salona iniyor, ki akşamdan mum gibi toplamış olduğu halde, salonu havalandırırken, çayı koyuyor. Bu arada işlerinin başına geçiyor, mail ve ebys trafiğine bakıyor, işleri delege ettikten sonra, Pazar günü kahvaltıları gibi, bildiğin brunchlar hazırlıyor. Örtülü, çiçekli süslü sofralarla, krepler, pancake ler cabası. Hiç of aman demeden.

Ev halkı uyanana kadar, bahçedeki hayranları besliyor, kolay değil 8 nüfus var.

Derken ev halkı teşrif ediyor ve brunch masasına katkı sağlıyorlar. Elinden gelen girişiyor ilavelere. Veeeee kahvaltı saati.

Eeeee Temizlik işine girişeceksem, masa toplama işi diğer ekipte J) hayat müşterek değil mi?

Sonra mı, Kezban alıyor süpürgeyi, süpürgemde bayağı güzelmiş, yeni fark ettim, adı Fakir kendi zengin maşallah, yaldır yaldır çekiyor, o sırada aldığım hazzı anlatamam, bildiğiniz manyak çıktım ben. Sırtım belim tutulsa da iki günde bir süpürüp silme tamam, çamaşır,   o da bittiyse kurutucuya, o küçümsediğim işlerde bir coşku bir coşku bende.

Ve mola, işlerin başına geçiş, en az 2 saat iş yaparken, bu kez de aklımda ne pişirsem soruları…

İşler güçler yoluna girince yemek faslı, pişir, kotar koy… Ekstra kekler, kurabiyeler de cabası.

#Hayat eve sığar da, bu gidişle  biz pantolonlara sığar mıyız bilmem? İşlerimize döndüğümüz de insanlar tanımayacak diye korkuyorum.

Kezban dedim ya şekerler, tabii tanımazlar, öyle kinoa, chıa tohumu tariflerini geçtim ben, hamur işleri, açmalar, poğaçalar, kısırlar, börekler, sosyete mantıları, üç kaşık tatlıları, mozaikler, Allah ne verdiyse bende. Yemek bloğumu yeniden canlandırdım. 

Bu işler yapılırken üniformam tam takım, eşofmanlar renk renk, suratta havalı kremler, ammaaa saçların dibi çıkmış L( malum kuaförler kapalı. Emekçi kadın olmak kolay değil.

Geçen haftalarda Kezban olarak bir baktım hahayyyy anlamadığım iş yok, bir tek cam silmiyorum, büyütme kızım onu da yaparsın dedim, elli sene yapmadın ama senin için bebek işi dedim, bir gün ona da kalkıştım, kalkışmamla oturmam on dakika sürdü, ne zormuş yahuu, yarım cam sildim, sonra iki seksen yattım.

Sırt, bel, boyun hep tutuk kardeşlerim. Novalgine, dolorex benim arkadaşım oldu. J)

Kezban olarak şu an ev işinde ne iş olsa yaparım da, sadece ütü eksik. Henüz o kadar cesaretim yok, dışarıda yürüteceğimiz  iş güç olmadığından ,  ütüye gerek yok şu an, hı hı evet gerçekten gerek yok. J

Bu arada gerçek Kezbanların aldığı para,  analarının ak sütü gibi helal olsun. Haftalık 220TL az bile… Normal rutine dönelim, zam yapmazsan namerdim. Boynuna atlayacağım Şazişimin. Ulvi kadın, hepiniz kucaklayın Şazişleri.

Haa bu arada işler güçler , home ofice tarafı  7/24 devam ediyor, boş zamanlarda Kezbanlık var  ama;   en boş zamanlarda #rakutenkobo dan (reklam içerdi)  elektronik kitap okumaya, öğrenmeye devam.

Otuz beş günde, 8 kitap hüpletmişim af edersiniz, böyle Kezban’a can kurban değil mi?

İçimizdeki Kezbanlar hayata küsmeden, pantolon ve eteklerimize halen  sığarken, bir an önce eski düzenimize, sağlıkla dönmek dileğiyle…

Yeni Kezban kardeşlerime selam olsun.

Not; Emek harcayan, Kezban, Ayşe, Banu, Elif, Cancu, İlayda vs.  ismi ne olursa olsun, hayatın içinde kendi ayakları üzerinde duran tüm hemcinslerime sevgi ile…

Güneş Banu KOCATEPE
21 Nisan 2020

  


Yorumlar

Popüler Yayınlar