KURBAN OLDUĞUM KURBAN BAYRAMI :(



Malum önümüz bayram, Kurban Bayramı; daha bayrama üç gün var ama , yurdum insanının garip davranışları, kurban manzaraları çoktan arş-ı alaya ulaştı.

Kaçan kurbanlara alışığız, o tür haberler şaşırtmıyor da, kurbanını metrobüse bindiren yurdum insanı şaşırtıyor şahsen beni. Bugünkü manşetlere bakın görürsünüz. Amcam kurbanını metrobüs ile  Yenibosna’dan bindirmiş, tepki gösterenlere de cevabını vermiş. Postayı koymuş. Tepki gösteren kadar, hayvancağızı  sevende olmuş. Söyleyecek söz bulamıyorum. İyi tarafları da var, Allahtan hala sevgi dolu insanlar var. Yer veren oldu mu merak ettim. .)))

Kurbanlığıyla resim çekip sanal ortamda  yayınlayanlara da şaşırıyorum. Pess yani.

Yıllar önce Almanya da Türklerin küvette kurban kestikleri aylarca medyada dolaşmıştı. Şok olmuştuk, yurdum insanı Almanlara fena örnek olmuştu. Rezil-i rüsva etmişti bizi. Şu aralar pek ses çıkmıyor yurt dışlarından, yola yordama sokmuşlardır mutlaka. Gerçek öküzlere öğretmişlerdir bu işlerin nasıl olacağını.
Şimdi amacım vejeteryanların ekmeğine yağ sürmek, hayvan severlerin gönlüne taht kurmak değil, madem ki dinimiz bunu emretmiş, usulüne uygun şov yapmadan adam gibi, hayvanında canını yakmadan bu işi halledeceksin.

‘’İslami koşula uygun’’ keseceksin, hayvancağız korkmazsa eti de sertleşmiyor, öküz gibi kesmeyeceksin. Sonrada hayvanlara öküz demeyeceksin, öküzün alası olmayacaksın.

Çevrede onlara ayrılmış sahalardaki kokular, hayvanların iteklenmesi, masum bakışlar, gerçekten beni çocukluğumdan beri çok etkiliyor. Et’i , sütü, yemeyi içmeyi  biliyorsun ama diyenlere, vallahi et sevmiyorum. Ne yapalım ki, dinimiz bunu emrediyor.

Neyse ki uzun yıllardır, arka bahçe manzaraları yasaklandı, kasap bozmalarının çılgınlıklarını görmüyoruz. Eline bıçak alan, ehil olmayanlar kesince, durum içler acısı oluyor.

Ben her seneki gibi Allah kabul ederse LÖSEV vakfına yolluyorum bağışımı, hem gözüm görmüyor kesilirken, hem biliyorum ki, proteinin  yapı taşı olan eti, sütü, gerçekten yemesi gereken hastalar yiyor. Allah kabul etsin cümlemizin ki.

İslami koşula uygun olsun, gerçekten ihtiyaç sahiplerine ulaşsın. Son model telefonla gezen benim eti yese ne olur, yemese ne olur? Yapmış olmak için olmasın, bulun ihtiyaç sahiplerini dağıtın etinizi onlara ne olur.
Şimdiden kurban bayramınız kutlu olsun.

Nice bayramlara olsun.

G.Banu KOCATEPE
Eylül 2015

Yorumlar

Popüler Yayınlar