EVLİLİĞİN EVRELERİ (GAFLET-HAYRET-SABRET- S...ET) :)



Evliliğin halleri, evreleri  varmış; ben demiyorum uzmanlar diyor,
1.evre gaflet evresi
2.evre hayret evresi
3.evre sabret evresi
4.evre s...et evresi (afedersiniz)

Hemen aklıma ekte ki yazı geldi. Paylaşmak istedim.

1. yıl:
Koca şöyle der:
Oooo sevgilim, böyle kesik kesik öksürmen beni endişelendiriyor.. bilmiyor musun artık her yerden her türlü mikrobu kapabiliyoruz. İşimizi şansa bırakamayız şimdi doğruca hastaneye gidiyoruz.Seni bi görmelerini istiyorum, sanırım birkaç gün orda dinlenmen gerekicek. Biliyorum hastane yemekleri kötü o yüzden sana sevdiğin ev yemeklerinden getiriceğim. Baş hemsireyle bu konuyu ayarlamıştım bile...

2. yıl:
Bak tatlım, bu öksürükler iyiye işaret değil, aile doktorumuzu aradım bugün bir ara uğrayip sana bir bakacak.. Şimdi neden gidip yatmıyorsun senin dinlenmen lazim...Sen bana lazımsın.

3. yıl:
Hayatım bırak şimdi yemek yapmayı da git yat... Ben sana yiyecek bir şeyler hazırlarım. Hey evde hazır çorba var mı?
J

4. yıl:
Bu hasta halinle kendini yormanı istemiyorum. Bulaşıkları , çamaşırları bitirip çocukları da yıkayıp yatırdıktan sonra lütfen sen de yat dinlen...

5. yıl:
Madem hastasın niye bi aspirin almıyosun yahuuuu

6. yıl:
Orda köpek gibi hırlıyacağına git banyoda gargara yap birşey yap boğazını temizle..!  
L

7.yıl:
Allahaskına bu öksürükler ne zaman biticek. Etrafa saçtığın mikrop da cabası...Beni de mi hasta etmeye çalışıyorsun sen..!!!!

8.yıl ve üstü
Sen öksürükten geberme noktasına gelmişsindir, ama karşı taraf çoktan 4.evrededir.Ses soluk çıkmaz.Sasklanır bir yere hem s...et evresindedir hemde saklanmıştır. Zira hasta olmak istemez. Görüntü ve ses kirliliği için neredeyse özür bekler.

Komik,ironi yaratan örnektende anlaşılacağı gibi, yuvarlanıp giderken, kimi zaman gaflet, kimi zaman hayret, kimi zaman sabrettiğimiz zamanlar olmuyor değil.

Önemli olan hayata gülerek bakmak.

İlk yıllar birinci evrede gaflet içinde olmak, iki taraf içinde olağan. Bambaşka kişilikler, karekterler, aynı evin içinde, katma değer vergileri ile birlikte (ana-baba-kaynana vs) birbirini anlamaya tanımaya çalışırken gaflete düşebiliyor.Yahu ben ne yaptım gibilerinden, sorgulama dönemine girebiliyor.

Bu evreye alıştıktan sonra hayrete düşülen bir ikinci  evre geliyor. Kişilerin Reklam faslı bittiğinden, mıc mıc dönemi ertesi, gerçeklerin su yüzüne çıktığı bu evrede  !!! karşılıklı birbirinin gerçek yüzüne hayret etmeye başlıyorsun.
Alla alla bu adam/kadın böyle yapmazdı ama...Hayret yani...

Derken ‘’eğer hala boşanmadı isen’’ , üçüncü evreye sabret dönemine giriyorsun.Ya sabır ya Muhammed edası ile dolaşıyor iki tarafta. Bazen o alttan alıyor, bazen sen, ama sabırlı olmak esastır diyerek, sallan yuvarlan bu evreyi de yaşıyorsun.

Ve son evre, ilk üç evreyi başarı ile geçen bu zat ve zatiye için artık s...et evresine girilmiş. Un elenmiş, duvara asılmış. Yaşlar olmuş, altmış, yetmiş, Çoluk çocuk büyümüş, erkeğin cebi anca para görmüş, eee  antropozda yakın ya da içinde, çoktan s...etmiş durumda , evre mevre hak getire.

Hatunda zaten menapozda, adamın fel fecir ‘’x-ray’’ gibi aranan gözlerini artık hiç umursamıyor. Şunun şurasında ne gördüm edası ile, ne çektim be edası ile,  oda çoktan bu evrede.

Şaka bir yana, Sonuç olarak her evlilikte bu evreler olmasada, yazının başında dediğimiz gibi, eğlenmek, keyif almak, saygı sevgi aslolan.

Varsın evreleri olsun. Daim olsun, huzur olsun.

Sevgiyle...

G.Banu KOCATEPE
Kasım 2013

Yorumlar

Popüler Yayınlar