WANTED!


BİYOMETRİK FOTOĞRAF İLE YÜZLEŞME J

Ben olsam kendi biyometrik resimlerimi gördükten sonra valla Başkonsolosun yerinde olsam ne vize veririm, ne pasaport…

Nasıl beceriyorlar anlamıyorum, tamam makyajsız, mimiksiz anca bu kadar ama…

Sonuçlar feci, bildiğin aranıyor, wanted tadında…Bekarlar göstermesin o derece.

Adamlarda haklı, prosedür çok;

·         Biyometrik vesikalık fotoğraf, standartları ICAO tarafından belirlenen ve Makinede Okunabilen Seyahat Belgelerinde kullanılan yüksek kaliteli, belli ölçüleri ve özellikleri olan fotoğraftır.
Biyometrik vesikalık fotoğraflarda saç bitiminden çeneye kadar olan mesafe 32 mm ile 36 mm arasında olmalı. Şablona uygun olarak burun tam orta çizgide olmalı.  Yüz fotoğraf üzerinde ortalanmış olmalı. Çene ucundan saçların başladığı bölgeye kadar sağ ve sol yüz hatları tamamen görünür olmalı. Yüz kısmının yüksekliği resmin yüzde 70 ile 80'ini kapsamalı. Kişinin yüz kısmı saç modeliyle birlikte tamamen görünür olmalıdır.

Tüm bu atraksiyondan sonra ortaya çıkanlar feci, fecaat, rezil, rezalet, hani öyle ki resmi gösterip sahibini/aslını  getirene 10.000$ ödenecek durumda.

Bu sabah biyometrik fotoğraf çektirme günümdü, sabah kalktığımda oysa ki kendimle son derece barışıktım. Saçlar fönlü, yüz dinlenmiş, huzur var bünyede. Havalı havalı gittim fotoğrafçıma. Sonuçtan bir haber.

Uygulama o kadar ilerlemiş ki, denklaşöre basıp size vermeleri 5 dakika. O nedenle çokta hayal kırıklığına uğramamak lazım. Geçtim içeri, önce kulaklar gözükecek bu nedenle kulaklarınızı açın uyarısı ile fönlü saçlarımı kulak arkasına atarak, ablak suratımı ortaya çıkardım. Çek kızım.

Makyaj, küpe, gözlük her şey yasak. Bizler ki artık instagramdan facebook’a  kadar her yerde foto-shop kullanabilen kadınlar, buna müdahale etmeye gücümüz yetmiyor.

Ne çıkarsa bahtımıza.

Fotoğrafçım, bastı denklanşöre,

Ben dışarı çıkana kadar 3,5-4,5cmlik korkunç resimlerim, kırışıklarım, çizgilerim, çirkinliğim, gerdanım ve tüm gerçekler elimdeydi. Üstelik birde para bayılarak …

Hayırlı olsun, umarım vizemde sorun olmaz.

Tevekkeli yurt dışlarında polisler kendimizi görünce ısrarla, bir bize bir pasaporta,  bir daha  bize bir pasaporta bakarak tanımaya çalışmaları.

Adamlara bozulmamak lazım.

Selametle, sevgiyle.

G.Banu KOCATEPE

Şubat 2017

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar