KIZ KULESİ



KIZ SEN İSTANBUL’UN NERESİNDEN SİN?

Yıllardır İstanbul da oturan, nerelisiniz diye soranlara, yedi göbek İstanbullu olduğumu anlatmaya çalışan ben deniz, ilk kez Kız Kulesine gittim desem.

Pes dersiniz değil mi?

Bende kendime aynı sözleri sarfediyorum. Pes diyorum, ayıp diyorum.

Neyse efendim Pazar sabahı brunchımızı Kız Kulesinde yaptık. Tarihi dokusu ile, ortamı ile gerçekten turistlerin bol bol ziyaret ettiği kadar var. Geç olsa da... Dünyanın gezilecek yerleri arasına boşuna girmemiş.

Milattan Önceyle başlayan çeşidi bol efsane seçeneği var. Hangisine gönlünüz yakın ise onu kullanın misali. Battal Gazinin ‘’Atı alan Üsküdarı’’ geçti lafının çıkmasına sebep olan, kralın kızını kurtarmasından tut, yılan sokacak korkusuyle kızını kapatan başka krallı efsaneye kadar. Hangisine bakarsan bak, kulede yoğun aşk var.Ben Battal Gazilisini sevdim. Belki de özü sözü Türk diyedir kimbilir.

Restorasyonu  sırasında  çok vukuatı var, Kız kulesinin.

Yanmış, yıkılmış,

kiminde Fransız hükümeti devreye girmiş, yaptırmış, kimin de anlı şanlı Osmanlı.

Sonuç olarak güzel kule 2000 yılında gerçek değerine kavuşmuş ve işletilmeye başlamış. İyiki de başlamış.

Gitmek isteyenlere; Üsküdardan ya da Kabataştan özel tekneler sizi alıp, kuleye götürüyor. Milyonlarca romantik, Evlilik tekliflerine şahit olmuş kule beş kattan oluşuyor.

İlk iki katı, biri asma kat olmak üzere, Restourant olarak konuşlanmış. Arada turistik eşyaların satışının yapıldığı bir hediyelik dükkan var.Anahtarlık, kitap ayracı, çakmak vs. kız kulesi figürlü, üstelikte uygun fiyatlı.

Üst katlarda efsanelerin hikayelerinin anlatıldığı yerler var. Osmanlı macunu yapan bir yaşlı amcam var ki, mutlaka tanımalısınız. Güler yüzlü, özellikle çocukları çok seviyor ve geleneksel macunu anlatıyor. Şeker diyabet hastası değilseniz, mutlaka tadın.

En üst katta cafe var. Nefis kahve kokusu eşliğinde terasa çıktığınızda ise, güzel İSTANBUL.

Kız sen İstanbulun neresinden sin? Diyenlere, 

güzel İstanbulu gezip tadını doya doya çıkaramıyorsan, İstanbulluyum demeyelim diyerek,

Sevgiyle...

G.Banu KOCATEPE
Haziran 2014

Yorumlar

  1. Sakine AktürkHaziran 10, 2014

    Bu güzel tanıtımdan sonra gitmemek olmaz. Mutlaka gideceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Nafiz beyle güzel bir sefa yapın arkadaşım :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar