PAMBIK, NAM-I DİĞER LOKUM :(



Pambık Nam-ı diğer Lokum; 


yazılarımı takip edenler bilir, Lokum benim güzel kızım, kedim.

Beş yıldır bizimle.

Persian cinsinde hanım hanımcık bir kedi. Soranlara terbiyeli, güzel, uslu, misafir sevmeyen, tüyleri gibi yumuşacık diye anlattığım dostumuz.
Mırıl mırıl bir sesi var.Tek kötü huyu acıkırsa ısırması, sadece ve sadece beni ısırması.

Akıllı, uzmanlar on sekiz aylık çocuk zekasına sahiptir bazı kediler diyor ya, benim kızım onlardan. Kafa, el, kol hareketimizle bile ne dediğimizi anlıyor.

Neyse gelelim mevzuya, Şaziya ablamız var bir adet, Asuman ablamızdan sonra gelen, beş aydır bizle, kendisi Sivaslı. Çok şeker tam bir Anadolu kadını, cabbar, dinamik, çalışkan, İstanbul’a geleli epey zaman olmuş ama dili hala şiveli.

Şazişimiz, kafasına göre evin şeklini şemalini değiştiren bir hatun.Bazen eve gelince koltukların yada TV ünitesinin yeri değişmiş olabiliyor.TV ünitesinin üstüne dantel koyan hatunlardan kendisi. 

Bu karekterde olan Şazişimiz, Lokumun adını uygun bulmadı kendisini pambık diye seviyor. Pamuk gibi bir şey gibilerinden herhalde.

Pambık aşağı pambık yukarı...

Geçen akşam akıllı bıdığımıza sesleniyorum Lokum lokum lokum, yok anacığım kedi,  o,  onsekiz aylık çocuk zekasına sahip kedi gelmiyor kuru mamasını şıngırtatıyoruz, kap kacak sesi çıkarıyoruz, yook, duymuyor, anlamıyor.

Ergenusum farketti, 

-Anne pambık diyelim belki gelir. Dedi.

Ve biz pambık dediğimizde, jet hızıyla gelmez mi bizim beş yıllık  Lokum kedisi.

Bizim persian kedi olmuş Sivas kedisi.

Lokumu artık silmiş kafasından, Şazişin uygun bulduğu ismi kendisi de uygun bulmuş. Pambık daha güzel demiş.

Eeee kırk yıllık Şaziyeye ben Şaziş dersem, o da benim beş yıllık Lokumuma Pambık der. Empati huyum gene devrede...

Yeniden eğitime alsam ne fayda, olan oldu, pamuk olsaydı daha iyiydi de, pambık işte.

Nam-ı diğer Lokum, artık Pambık.

İlginenlere üzülerek sunarım.

Pambık gibi günlere.

Sevgiyle...

G.Banu Kocatepe
Haziran 2014-06-11





Yorumlar

Popüler Yayınlar