HİZMETÇİ-UŞAK-ŞOFÖR-BAHÇEVAN



Sabah nefis güneşli bir güne uyandım, hizmetçim beyaz tüllerimi açmış, denize nazır evimde, güneşin içeri girmesini sağlıyordu.

Gerinerek ve mutlulukla uyandım.

Hizmetçime; zili çalarak, diyetime uygun menüyü ve gazetelerimi  yatağıma getirmesini söyledim. Bu sabah keyif yapacaktım.Bahçevanımızın topladığı güller kahvaltımda bana gülümsüyordu.


Az önce karnını doyurduğu kedim Lokum,  bu sabah bana eşlik edecekti. Kuruldu bembeyaz ipek çarşaflara. 

Ben ise, portakal suyu ile tamamlanmış, İngiliz çayı ve Fransız peynirlerimle güne başlıyordum.

Yoga dersini bugün iptal ettirmeliydim, kafamda başka planlar vardı.

Kahvaltı ertesi, günlük gazete ve dergilerimi de okuduktan sonra, yoğun bir güne başlayacaktım.

Şükrediyorum ki, uşak bugün izinli değildi.

Beni bugün havaalanına götürmesini isteyecektim.

Planım, İtalyaya uçmak, ve biraz alış veriş yapmaktı.

Kafama koyduğumu yapan bir kadın olarak, hizmetçiye, uşağı çağırmasını, şöförü ve arabayı hazırlatmaları talimatını verdikten sonra duşa girdim.

Yıllardır hamam olarak kullandığımız banyoyu bu sene daha modern dizayn ettirerek şimdiki görüntüsüne kavuşturtmuştum. Suyun yumuşaklığı beni bambaşka diyarlara götürdü. Bu etki ile, İtalya ertesi, Paris yapmaya karar verdim.

Derken her sabah olduğu gibi, alarmlar peşpeşe çalmaya başladı, ve ben gerçek dünyama uyandım. Hızlıca kalkıp, banyo dolu olduğu için, Ergenusla bağışarak güne başladım. Bacaklarımı mamamı ver diye ısıran Lokumu şöyle bir sevip, hızlıca mutfağa koştum, kendisinin sütünü ve yaş mamasını verip, doğruca mütevazi yatak odasına geldim. Camlarını açtım, tabi tahmine dersiniz ki, denize falan bakmayan bir yatak odam var, yatağımı topladıktan sonra, hepsi Türkiyeden alınmış parçalardan oluşan gardrobun başında her sabah ki saygı duruşumu sergiledim.Düşün düşün dur, bugün ne giysem diye, giyileceklerin faslınıda hallettikten sonra, banyoda sıra bana gelebildi, homurdanarak banyodaki işleri tamamladım. Saatime baktım, gerçekte bir şöförüm  olmadığı için, ( zaten bahçivan ve hizmetçide yok L ) servisi kaçırmamak adına koşmam gerekiyordu. Sallan yuvarlan koşarak,Türk yapımı çizmelerimle ,  servise yetişmeliydim, yoksa Aman Allahım düşünmek bile istemiyorum, toplu taşıta binecektim.

Günaydınlar herkese, rüyalarımızın bitmediği, hayallerimize kavuştuğumuz güzel bir gün dilerim.

Zira ben ziyadesiyle uyandım, az kalsın hemşire-uşak-bahçivan-şoför Cem Yılmazın hayaline dönecekti, iyi ki uyanmışım diyerek.

Sevgiyle...

G.Banu KOCATEPE
Ocak 2015-01-30

Yorumlar

Popüler Yayınlar