REAKTİF ( ATARLI) HİPOGLİSEMİ :)



Diyet blogları, bozulan diyetler, yemek blogları, yemek programları, sürekli yeme derdi, yemek muhabbetleri derken, kilolarda alınınca hadi kızım Endokrine dedim kendime.

Meğer suçlu belliymiş, ‘’reaktif hipoglisemi’’ teşhisi kondu. Ay yazık bana, boşa değilmiş, tatlı partileri, kuruyemiş keyifleri, çaylara şeker atmalar, nutella ile yatmalar, sürekli açlık hali.

Türk Diyabet vakfının yolları göründü, nefis bir klinik, doktorlar, hemşireler, çalışanlar hepsi şeker mi şeker, nede olsa şekerliler gidiyor değil mi?

Neyse doktor hanımla tanı öncesi muhabbetlerden, bana yükleme yapılmasına karar verdi.

Çünkü anemiklerde üç aylık ortalama doğru sonuç vermezmiş. Mecburen okey dedim.
 Aslında programımda vardı ama sağlık önceliktir diyerek yükleme testine başladılar. Test tam dört saat sürüyor, 75 cc lik bir glikozu içip, dört saat boyunca ölçüm alıyorlar, ben beş dakikada içmem gereken içeceği üç dakikada hüplettim, tadı nefis,aksini iddia edenlere sakın bakmayın.Ve yarım saat sonra ilk ölçüm ile başlandı.

Sayın eşim başıma gelecekleri anlamış olsa gerek, işe gitmeyip, yanımda eli elimde bana destek oldu. İlk bir iki saat ne kadar dergi varsa okuduk, gayet iyi görünüyordum, hatta kendi kendimize benim işgüzarlığımı konuştuk, vakit kaybıy dı, ben iyiydim, ne gerek vardıy dı, derken üç saat sonunda Azer Bülbül moduna geçtim. Ellerim zangır zangır titremeye, terlemeye ve başım deli gibi ağrımaya başladı.

Beni o halde görünce ölçümü öne aldılar, ve istirahat odasına gönderdiler.Şeker 60 lara düşmüştü. 50 şeker ile düşük şeker komasına bile giren var. Hemen hızlı salınımlı olsun diye bir portakal suyu içtim ve yarım saat dinlendim. Test o saatte kesildi, ve eve gitmemiz yarın sonuçlar için gelmemiz söylendi.

Eve gider miyim, hemen bir program,  attım kendimi Bağdat Caddesine, fakat ne yazık ki günü tamamlayamadım. Ellerim sakinleşmedi, başım geçmedi,ve programı kesip, eve gelip yattım. Uyandığımda ki bu iki saate tekabül eder, anca düzelmiştim.

Ertesi gün sonuç almaya gittiğimde Reaktif Hipoglisemi olduğumu söyledi doktor hanım.

Yanii; 

Atarlı gibi, oynak, yükselirken birden dibe düşen cinsten.

Benim gibi dengesiz.

Beslenme düzenim tamamen değişti. Bu kadar yememin sebebi mucidi belli oldu. Mayıs ayına kadar diyet+egzersiz, olmazsa ilaç.

Tüm şekerlilere selam olsun.

Glisemik indeksli, glisemik yüklü, güzel günlere.

Sevgiyle...

G.Banu KOCATEPE
Şubat 2014


Yorumlar

Popüler Yayınlar