SAĞLIK GURUSU GELDİ HANIM...



Sanırım çok yakında ya sağlık gurusu olacağım yada zayıflayıp kuru olacağım. Hadi inşallah diyelim.

Yaz gelipte havalar ısınınca, e başladık her hemcinsimiz gibi diyet mevsimine.

Tüm sene yedikte,  iş erimeye gelince hemen olsun istiyoruz ne hikmetse.

Ben Karatay hocanın diyetini yapmaya başladım. İki kitabını yeniden indirdim kütüphanemden , okudum, düşündüm, taşındım ve üç gün önce karar verdim. İlk günkü motivasyonu bilirsiniz, çok kolay gelir, fakat içine girince nasıl vazgeçeceğinizi bilemezsiniz ya, aynen öyle durumdayım.

Kepek bile olsa sabah alışmışız kahvaltıda ekmek yemeğe, malum diyette prof teyzem hayır olmaz diyor. Kahvaltını ekmeksiz yapacaksın. Bol peynir, ceviz, domates, salatalık yiyieceksin ama asla ekmek yemeyeceksin.İlk gün zor geldi nasıl olacak anlamadım ama gerçekten oluyor.Olmak zorunda, hem bu beslenme çeşidi ile kanım canımda düzelecek, kilolarda gidecek, hadi bismillah.

Öğlen menüsüne gelince, bol salata, yoğurt, et/balık/tavuk/peynir avucun kadar bunları yiyeceksin diyor hoca. Salatama zeytinyağ ve limon dökmem serbest. Alışmışız mantıya, pilava, böreğe, ama bu diyette bunlar yok ne yazık ki. Önce doymadım sanıyorsun ama sonra bakınca doyduğunu görüyorsun.İstersen bir tabak etli sebze yemeğide yiyebilirsin.Ama asla ekmek yemiyorsun.

Ara öğüne karşı hoca, çok acıkırsan fındık, fıstık, badem çiğ tarafından yemeni istiyor. Bazen yoğurt, süt,bazen meyva sana eşlik edebilir. Sırf sağlık mübarek.

İşlenmiş her ürüne karşı hoca, granül kahve falan yok, halis mulis Türk kahvesi içeceksin içeceksen. Meyvaların sebzelerin bu topraklardan olacak, avakado, mango hikaye, Amasyanın elması, Bursanın şeftalisini yiyeceksin.

Geldik akşama, akşam gene ekmek yok, baklagillerden bir tabak, salata, ya da balık salata, gibi öğlene benzer bir seçim yapacaksın. Gece yedi de en geç yemeği keseceksin ve mutlaka her gün yürüyüş yapacaksın.

Sanırım bu defa bu işi halledeceğim.

Demir eksikliğim bitecek, kilolar gidecek, sağlıklı beslenme hareketim başlasın.

Yaşasın sağlıklı yaşam...

Sevgiyle

G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2014-05-28

Yorumlar

Popüler Yayınlar