UZAK DURULASI !!! İNSAN EVLADI MODELLERİ



Uzak durulacak insan evladı modellerini düşündüm bu sabah nedense? Anacığım ne çok var. Ne kadar uzak o kadar iyi.

Yazıya konu olan adam tipi, yani iki yüzlüler, özellikle iş mecrasında, senle iken özel konuşmalarda farklı görünüp, başka ortamlarda farklı davrananlar. Bu neyi gösteriyor, samimiyetsizliği ve iki yüzlülüğü, diğer grupla da bellli ki o düzeyde, onun için , aman bir metre uzağa. 

Uyanınca tabii, ilk etapta anlayana kadar biraz vakit geçiyor ama, orasıda senin maheretine kalmış.

Diğer tip gene iş dünyasından, birisi için atıp tutup, sonra onla el ele kol kola dolaşanlar. Hoppala paşam, malkara Keşan. Hayır o zaman ne attın , tuttun, kime ne fayda. Vakit ziyanlığı dinleyenede anlatanada. Kendin çaldın kendin oynadın ama kendinde komik duruma düştün.

Bir başka tip, çok yoğunumcular, bu zavallılar sadece kendilerini yoğun ve aktif zannederler. Herkes boştadır bir bunlar çalışıyordur. Aman bunlar ne yoğundur, oflamalar, poflamalar, başka işleri küçümsemeler, Allah islah etsin, akıl fikir versin ne diyelim. Kardeşim zaten herkes iş yapmaya gelmiyor mu? Sen Dokuz – beş mesaisine gelen bir kişi olarak daha ne istiyorsun anlamadım. Baktığında, Devlet memurundan farkın yok. Sanal alem, mecra senden soruluyor, yemek molaların saatleri buluyor, çay kahve keyfini de başka ofisleri oyalayarak yapıyorsun eee bu nasıl yoğunluk...

Uzak durulası başka tip, bana bu paraya iş çokçular, bunlarda çok etrafta. Sanırsın Cumhurbaşkanı, kendini bir anlatıyor, alla alla dersin. Benim göze mi katarakt indi acep? Eğitimine bakıyorsun vasat, yaptığı işte emek, heyecan kalmamış, saat beş olsa da gitsem tarzında, ama konuşsunda bak, acırsın, anlatır da anlatır, utanmasan maaşının bir bölümünü verirsin.Cumartesi ektra görev mi çıktı, sen o zaman gör bunları, iş hukukundan girer, iş güvenliğinden çıkar. Gelmemek için bin dereden su getirir.

Yazıya başlarken tek madde vardı aklımda, bir anda çoğaldı. Daha fazla tepki çekmeden listeyi keseyim.Sadece uzak duruyum, duralım yeter.

Uzak durulacak insan çok malum, bahsettiğim açık uzak durulasıcalar değil, yalancılar, dolancılar, hırsızlar vs, ben maskelileri anlatmak istedim.

Sen hangi gruptasın diyen olursa, bende maske yok, birisini sevmiyorsam onaylamıyorsam, o kişiyle kol kola gezmiyorum. Sevmediklerimle de zaman zaman iş yapmam gerekiyorsa, hakkını vererek yapıyorum duygularımı karıştırmadan, ama hepsi o kadar.

Her koyun kendi bacağından diyerek, biraz sağduyu, biraz empati dileğiyle.

Sevgiyle...

G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2014


Yorumlar

Popüler Yayınlar