KON KON KELEBEK



Kelebeğin ömrü bir gündür yalanını kim uydurmuş bilinmez ama, herkesinde buna inanıyor olması bana enteresan geliyor.

Kelebekler türlerine göre bir ay ile bir yıl arasında yaşıyorlar. 

Gene de , kısa ömür sayılır dört yüz yıl yaşayan kargalarla kıyaslayacak olursak.

Nedense kelebekler bende çok başka duygular yaşatıyor, müjdeli haber ya da ölmüş birinin o şekilde beden bulması gibi.Bir çeşit işaret, varoluş, öte alemde bile olsa, sınırlar dahilinde görüş.

Ne zaman cama, bulunduğum ortama, tamda onu düşünürken ! bir kelebek gelse, annemin beni görmeye geldiğini düşünüyorum. Benim içim gerçek bir işaret. Züğürt tesellisi L
 
Genç kızlık yıllarında ‘’kon kon kelebek rondu’’ yapıp, o koca cüssesiyle, kelebek edasında yaptığı danslar , beni güldürmesi belki buna sebep. Kelebek ve annemin ruhu arasında bir bağlantı kuruyorum.

İşte az öncede, tam onu düşünürken, özlemi burnumda titrerken, irice beyaz ile krem rengi arası bir kelebek, iş yerimde cama geldi. Orada bir iki kanat çırpıp, resmen göz kırpıp, tekrar olması gerektiği yere gitti.

Siz istediğiniz kadar deli deyin, O benim annemdi. Adım kadar eminim.

Tıpkı kız kardeşim doğum yaptığında, hastanenin camına gelen tombul beyaz martı gibi. O günde martı olarak geldi, bizi görmeye.

Baktı, kolaçan etti, her şey yolunda dedi ve gitti. Martı olarak gelmesi tesadüf değil, kanadı kırık martılara çoook bakmışlığı, tedavi etmişliği, martı yemek yiyebilsin diye, özel soplar dizayn etmişiliği, martının adını MARTINA HINGISS (meşhur tenisçi)  koymuşluğu,  sonra mendireğe bizzat götürüp sağlığına kavuştuğunda arkasından el sallamışlığı var.

Erken göçen, Merhametli, sevecen, koca yürekli bir annem vardı benim.

Şimdilerde bazen kelebek, bazen martı, bazen karga…

Ama bizle, 

Ayda yılda birde olsa, gelip görünüyor.

Biliyorum.

Bekliyorum annem, bir kelebek , bir martı kadar yanımda olduğunu hissediyorum.

Ruhun şad, mekanın cennet olsun. Cennet kuşum.

G.Banu KOCATEPE

Mayıs 2015-05-26

Yorumlar

  1. Canım Arkadaşım, Ne kadar sıcacık ve içten duygularını yazmışsın. Bir o kadar da güzel dile getirmişsin, Yüreğinin bir köşesinde hüzün olsa bile, Güzellikleride biriktirmek inan ki her kese nasip olmuyor. O Kelebek sana mutluluk getirsin, Huzu getirsin Banu Hanım. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar