ŞİZOFRENİ



Siz hiç bir şizofrenle iki buçuk saat geçirdiniz mi?

Ben geçirdim L tam iki buçuk saat. İki buçuk saat nedir ki, ömür geçiren var.Allah yar ve yardımcıları olsun.

Bu hastalık toplumda herkesin başına gelebilecek, tedavi olunması gereken bir hastalık. Oranı toplumun çok küçük bir kısmını kapsasa da, var. Çeşitleri var, kalıtsal olduğu düşünülüyor.

Ne yazık ki, çoğunluğu farkında değil, aileler görmezden geliyor, ve bir çoğu hem kendine hem topluma istemeden zarar, elini kolunu sallayarak aramızda meslek icra edip, dolanıyor.

Belirli dönemlerde saldırgan olabiliyorlar, içine kapananı da var.

Zamanında askerliğini yapmış, eline silah verilmişi var. Canlı Bomba misali… 

Çoğunlukla kendine zarar verme dürtüsü çok yüksek, ancak eşine ve çocuğuna şiddet gösterebileni de var.

Böyle bir hasta ile, hem de ağır vakasıyle, dün iki buçuk saat geçirdim. Gözlemlerim inanılmazdı, bir taraftan  çaresizliğine acıdım, bir taraftan da birlikte yaşamak zorunda olduğu kişilere acıdım.

Çünkü tedavi olmayan bir şizofrenle ömür geçirmek, sadece hastaya değil, yanındakilere daha yazık.

Karşımda herkesin ona büyü yapmaya çalıştığını zanneden, yüksek eğitimli emekli bir MİMAR var. 

Yaş olmuş 65+, artık yaşadığı sanrılardan erimiş, bitmiş. 

Hastalığın seyri gibi, öz bakım yok, yıkanmıyor, taranmıyor vs. Sürekli konuşuyor. Elleri kolları sert hareketlerle kaplı,orkestra şefi gibi,  etrafındaki eşine sürekli müdahale ediyor. 

Yaşananlara kendi içinde yaşadığı sanrılara o kadar inanıyor ki, yıllarca birlikte yaşadığı eşi de inanmış, ya da şiddet görmemek için inanmış gibi davranıyor. Kadıncağız nefes alsa dahi, açıklama yapıyor. Çok zor durumlar.

Elimiz kolumuz bağlı, keşke yapabileceğim bir şeyler olsa.En azından yanındaki, sağlığını onla birlikte kaybetmiş kişileri kurtarabilsem diye düşündüm.Ancak çok zor.

İki buçuk saatin sonunda, biz bile tükendik, Allah yar ve yardımcıları olsun.

Sağlıklı günler olsun.

G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2015


Yorumlar

Popüler Yayınlar