O BİR KÜÇÜK HAMFENDÜÜÜ


O bir küçük hanfendüüü; küçücükken Sururilerden izleme şansı yakaladığım bir tiyatro sahnesi, hala seyrettiğim sıradaki heyecanı yaşıyorum.
 

Keşanlı Ali Destanından…

*Şamama kim? Sen kimsin?

* Herkes haddini bilsin.

Ne muhteşem bir oyundu, ne oyunculuktu, Allah sağlık versin büyük ustalara. Hazır yeri gelmişken, büyük usta Gönül Ülkü Özcan hanımefendiyi de rahmetle anıyorum. L

Sevgili babacığıma da kocaman bir teşekkür, beni erken yaşlarda sanatla tanıştırdığı için.

Bugünkü yazının buraya geliş noktası ise, sanal Dünyada paylaşılan bir caps, evet caps’e Türkçe başlık bulamadım, idare edin.

 

Aynen böyle hissettiğim bir gün. Yüksek bir tepeye çıkıp, avaz avaz iç döküp, sonra hiçbir şey olmamış gibi geri inesim var.

Uzmanlarında önerdiği bir şey değil mi, bu zaten. İç dökenler, bağırıp çağıranlar hasta olmuyormuş.

Sorunum şu, söylendikten sonra ve söyleyeceklerimden sonra hanımefendi olabilir miyim işte onu bilmiyorum.

Yüksek ama gerçekten çok yüksek bir tepeye ihtiyacım var. Everest sanki işimi görür gibi…

Hanımefendi gibi bir çıkış, kan ter dökmeksizin, çıkarken iç muhakeme, duyulma ihtimallerinin kıstası, tutsa mıydım şu çenemi çelişkileri derken tepeye varış.

Planım şöyle, Everest’e çıkmadan önce enteresan kıyafetler ve şapka ve tabii gözlük.

Çünkü inerken gerçekten hanımefendi olamayacağımı tahmin ediyorum. Fırsat bu fırsat deyip, bayağı bir kusasım var.

Kimlere mi?

·         Beni sinir ve uyuz edenlere…

·         Toplu taşıt etiğinden bir haberlere.

·         Kendini bulunmaz Hint kumaşı sananlara.

·         Anlatacağı bir minik konu için, Nişantaşı, Roma türlü hikayeyi önce anlatıp, sonra sade de gelenlere, beyin ütüleyenlere.

·         Dünyanın merkezinde sadece kendi olduğunu sananlara ve kendi çıkarları olanlara.

·         Sürekli söylenenlere

·         Mızmızlara

·         Tembellere

·         Kıymet bilmezlere

·         Teşekkür etmezlere

·         Hak etmezlere

·         B..k yiyenlere

·         Herbokologlara

·         Dedikoduculara

·         Frenemy lere

·         Kendini geliştirmeyenlere

·         Okumayanlara

Ana avrat düz gidesim, söylenmeyecekleri söyleyesim var. Varsın hanımefendilik tarihte kalsın, alt tarafı deli, sıyrık, lakapları gelir. Hanımefendi olduk ta n’oldu, ayaklar baş olmadı mı, şuursuzlar saygı görmedi mi?

Oğlum siz var ya…..

Dıt dıt dıt, biiipppppppppppppp.

 

G.Banu KOCATEPE

Kasım 2016

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar