SESİM GELİYOR MU?



Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır. (Mevlana)

Anlaşılamamak, ve büyük üstadın yüzyıllar öncesi belirtip son noktayı koyduğu gibi, ne kadar bilirsen bil, anlatırsan anlat, karşındakinin kapasitesi, empatisi, anlağı, vizyonu, misyonu belirler istikameti.

Bazen A dersin,B anlar,C yorumlayabilir,insanoğlu.

Aynı düzeyde, seni tanıyan seni anlayan insanlarla dertleşmekte, sohbet etmekte fayda var. Aksi halde iyi niyetle söylediğin bir cümle, canını acıtabilir.

Yazılarımdan beni tanımaya çalışan gencecik, tatlı bir okurum var. 

Adı bende saklı, tanımasakta birbirimizi nefis bir yüreği olduğunu biliyorum.

Bir çok çilekeş Türk kadını gibi kayınvalide problemi yaşıyor.Onu anlamayan bir de eş ile uğraşırken , dünya tatlısı bebeğini büyütme derdinde, sevgisini kısmadan. Anacığı yok, bir insanın anası yok ise, yaşı kaç olursa olsun, kanadı kırılmıştır. O yüzden tanıamdığım bu genç,mücadeleci kadını daha çok seviyorum.Kucaklamak,  kollamak istiyorum. Anan yoksa da , ben varım demek istiyorum. Ama...

Ama gelde anlat, akıl vermeden önce sadece bir kişiyi tanımak yetmezki, belki TV programlarındaki gibi psikopat bir eş, belki kendi penceresinden anlattığı kayınvalidenin dışında bir kayınvalide. 

Herkesin doğruları, yolu ayrı. Akıl versen nacizene L bir türlü, sessiz kalsan bir türlü. İçim içimi yiyor. Yardım etmek istiyorum. Onu bu kadar üzüp hiç tanımadığı birine dertlerini anlatacak hale getiren eşini karşıma alıp, konuşmak, anlamıyorsa sarsmak istiyorum.

Hayat öyle güzel ki, derdin en be oğlum demek istiyorum. Karşında çırpınan kadını göremeyecek kadar kör müsün, sana evlat veren anayı, bir yastığa baş koyduğun genç anayı neden görmüyorsun? Sesini duymuyorsun demek istiyorum. Sevgiyle her işin çözüleceğini anlatmak istiyorum. Karşısında genç, tecrübesiz bir kadın olabileceğini ama ona hem eş, hem arkadaş, hem ana, hem baba olursan her iş çözülür demek istiyorum. Her şeyden önce DİNLE, dinliyormuş gibi yapmadan dinle karını , eşini, hayat arkadaşını demek istiyorum. İç sorunlarınızı anlatamıyorsa, dinlenmiyorsa, kendinede bir bak Deve Kuşu formatından çık demek istiyorum.Bu genç adamı tanımıyorum o da ana kuzusu kolay değil aile yönetmek ama bu yola girdi isen gerçekten erkek olmalısın. Türk kadınından bekliyorsan fedakar davranışını,sende gerçek bir Türk erkeği olmalısın. Güçlü, adil, çalışkan, dinleyen , şefkatli, hadi Aslanım bir kez daha dene demek istiyorum.Ne dedik, sen istediğini söyle ve bil, söylediklerin karşındakinin anlayacağı kadardır.

Akıl vermek bedava olsa da, herkesin aklı kendine kalsın. Kimbilir belkide genç delikanlı anlatıldığı gibi değil, belki kayınvalide öyle değil, belkiler çok. Belki birebir aynı anlatılan gibi, neticede, yuvalar yıkılmasın.

Biraz sağduyu, sevginin çözemeyeceği sorun yok.

Herkesin yolu ışıklı , anlaşılabilir, sağlık dolu olsun.

Ölümden öte köy yok, gerisi teferruat.

Sevgi ile...

G.Banu KOCATEPE
Eylül 26



Yorumlar

Popüler Yayınlar