ANNE TAKLİDİ NAM-I DİĞER ÇAKMA ANNE :)


Geçen günlerde, köpeği yanıltıp ölü taklidi yapan bir kediciği  verdi Televizyon programları, hayvan dersin, kuş kadar aklı ile, canını kurtaracağım diye resmen rol kesti.


Tam bunları içimden geçirirken, her sabah karşılaştığım ve gözlemlediğim, ismini bile bilmediğim bir hatun geldi aklıma. Sabahları ben işe yetişme telaşı içinde yola koyulmuş iken, bu hanımda minik köpeğini hacet gidersin diye dolaştırıyor.

Ne var bunda demeyin. Bekleyin.


Hanımın köpeği kız, nereden mi anladım. Kıyafetlerinden ve tokasından. Bildiğin köpeciği, tokalarla, renkli kılık ve kıyafetlerle gezdiriyor. Köpek el kadar, bazı sabahlar kıyafetin fırfırından, afrasından , tafrasından kendisi görünmüyor.


Gelelim hatuna, ellili yaşlarda, ya emekli ya ev hanımı, köpeğine taktığı tokalara ve süse sahip değil. Fedakar anne görünümünde. Çocuk sahibi değil bundan adım kadar eminim. Köpeği kendi kızı zannediyor. Konuşmalarından anlıyorum.


Her sabah konuşmalarına şahit olduğum bazı söylemleri;

-        Hadi annem yap şu tuvaletini, eeee eeeee (ıkınma sesleri eşliğinde) hadi annem

-        Benim güzel kızım ne akıllı, aferin kızıma

-        Şimdi işimiz bitsin senle evimize gidiceğiz Sofia (isim tam bu olmasa da buna benzer bir şey)

-        Kızım çekil kenara teyzeler geçsin, aman da aman ne akıllı imiş benim kızım.

-        Mamasını da yesin benim kızım, görün bakın kızımı…


Çocuğunu okula ya da servise bindiren anne modunda. Ya evladı yok, yada uzakta, belli ki  onu evlat bilmiş.


Yukarıda bahsettiğim kedi gibi, ölü taklidi yapmasa da, anne taklidi yapıyor. İlginç geliyor, şaşırmıyorum, yargılamıyorum. Sadece merak ediyorum. O her sabah şakıyan hatunu anlamayan boncuk gözleri ile bakan Sofia, içinden ne geçiriyordur acaba?


Konuşulanları anlıyor mudur? Türkçe biliyor mudur? Gerçek bir anneye sahip olmak ister mi? Yeter artık sus der mi? Şu aptal tokaları ve elbiselerimi çıkar, arkadaşlarım gibi istediklerimi giyeyim der mi? Ikınma sesi çıkardığında iç güdülerimi dinliyorum, sen sadece bu şekilde basur olursun der mi? Keşke gerçek bir kızın olsaydı, bana da köpek gibi davransaydınız der mi?


Bilemedim.

Umarım ikisi de mutludur. İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar koklaşa koklaşa’dan yola çıkarsak, bu iki güzel bazen konuşuyorlar, bazen koklaşıyorlar, daha ne olsun.


Sevgi ile…


G.Banu KOCATEPE



Yorumlar

Popüler Yayınlar