DİKKAT SINAV VAR!!! YGS 'CİLER BURAYA...



Dikkat Sınav Var! ; Hafta sonu 23 Mart tarihinde, tüm lise sonların gireceği ÖSYM Başkanlığı bünyesinde yapılan büyük Üniversite sınavının ilk basamağı var.

Benim Ergenusum’da girecek.

Bugün gazetelerin  birinde sınava girecek çocukların yaşadığı kaygı ile, kalp ameliyatına girecek hasta kaygısı eşdeğer tutulmuş. 

Kaygı belirtilerini sıralamışlar, fizyolojik belirtiler, psikolojik belirtiler, yok yok.
  • Aşırı heyecanlanma,
  • Kalp atışlarının hızlanması,
  • Ağızda kuruluk,
  • Başta, ellerde, bacaklarda titreme
  • Konuşmada bozulma, kelimeleri toparlayamama, ne diyeceğini kestirememe,
  • Bedende üşüme ve sürekli tuvalete gitme ihtiyacı, bu ihtiyaç yüzünden derse konsantre olamama,
  • Bedende meydana gelen bitmeyen tiklerin başgöstermesi. Örneğin tırnak yeme, saçlarla rahatsız edici şekilde oynama vs gibi.
  • Sınav günü hastalanma, ateşlenme, gerilme, mide bulantısı, baş ağrısı gibi.
  •  Çalıştığı dersi anlayamadığını düşünme ve verdiği emeğin boşa gideceği düşüncesine odaklanıp strese girme
  • Sürekli olumsuz düşünme. Kazanamayacağım, başaramayacağım, rezil olacağım korkusu.
  • Endişe ve kaygının yüksek olmasından dolayı hata yapma riskinin artması. Sınavda yanlış işaretleme, cevapları kaydırma riskleri.
  • Bilenen konuların unutulması, sanki hiçbir şey öğrenmemiş gibi ciddi bir durumla karşılaşılması.
  • Bunlara ilaveten öfke patlamalarının ortaya çıkması. Ev içinde sinirlilik hali.
  • Kimse beni anlamıyor kaygısıyla ortaya çıkan yalnızlık hissi.
  • Gereksiz yerlerde gereksiz tepkiler verme. Hem kendisini hem çevresini rahatsız eden tepkilerle ev ortamının havasını bozma.
O kadar acıdım ki bir anda Ergenusuma, anlatamam.

Gerçi biz ebeveyn olarak, bu sınavın işin sonu olmadığını, önce canının sağlığı falan gevelesekte, sene içinde o kadar çok istemeden baskı yaptık ki, Ergenus hormonlarına mı yansın, bize mi bilemedim.Üstelikte bilinçli takılan ebeveynlere rağmen.

Neler mi yaptık? 

Odasını yeniden dizayn ettik, sebep, daha rahat çalışsın.ÇALIŞSINNNN

Kendi oturma odamızı yeniden dizayn ettik, sebep daha rahat çalışsın.ÇALIŞSINN

Yemek, menü planlamaları yaptık, sebep daha verimli çalışsın.YETER Kİ ÇALIŞSIN.

Benzeri her işlevi aslında sınav için yaptık. Aman nasıl istiyorsa öyle olsun, aman sporada gitsin , deşarj olsuni aman şöyle aman böyle derken geldi hafta sonu.

Belli etmesemde en az onun kadar heyecanlıyım.Heyecanlıyız.

Babanesi, halası Ankara’dan dua ediyorlar.Her işimiz bitti, Allah kuvvetide lazım diye.Ya Allah Ya Bismillahh.Benim zamanımda okunmuş pirinç vardı, artık dualarda teknolojik, Whatsuptan dua göderiyoruz birbirimize...

Babası ve ben göyya heyecanlı değiliz, ondan önce sınava gireceği yeri araştırdık, sabah nasıl gideriz diye.

Oysa ben TV de çocuklarını sınav merkezi önünde bekleyen ana-babaları çok ayıplayan ben, sabah alıp elime dua kitabımı yollanacağım Sultanbeylide bir ortaokul bahçesine. Öyle geliyor ki, kayıda gelen ana babaları yadırgıyordum ya, bu gidişle ben kayıda da giderim.

Şaka şaka.

Sadece mutlu olsun, istediği yere girebilsin ve istediği eğitimi alsın istiyorum. Huzurla çalışsın, vatana millete faydalı olsun.

Başka derdimiz yok.

Tüm Ergenuslara, fıstıklara, yakışıklılara, bu sene tüm sınava  girenlere, emeklerinin karşılığı olması dileğiyle, 

Zihin açıklığıyla olsun. ( O sabah cevizde yedirsem iyi olacak sanırım J) )

ALLAH YAR VE YARDIMCILARI OLSUN.

Selametle...

G.Banu KOCATEPE
Mart 2014




Yorumlar

Popüler Yayınlar