MELAMET HIRKASI




MELAMET HIRKASI;
Kul Nesimi-

Ben Melamet Hırkasını
Kendim Giydim Eynime
Ar U Namus Şişesini
Taşa Çaldım Kime Ne
Haydar Haydar Taşa Çaldım Kime Ne
Gah Çıkarım Gökyüzüne
Seyrederim Alemi
Gah İnerim Yeryüzüne
Seyreder Alem Beni
Haydar Haydar Seyreder Alem Beni
Sofular Haram Demişler
Bu Aşkın Badesine
Ben Doldurur Ben İçerim
Günah Benim Kime Ne
Haydar Haydar Günah Benim Kime Ne
Nesimi'ye Sormuşlar
Yarin İlen Hoş Musun
Hoş Oluyum Olmuyayım
O Yar Benim Kime Ne
Haydar Haydar O Yar Benim Kime Ne

Yatak odamdaki TV Ünitesini sağlık için kaldırdığımızdan bu yana, ki beyine verdiği zararları artık herkes biliyor, uyuyabilmek için faydalı arkası yarınlar, hikayeler dinliyoruz.TV nin sesi ile uyuyan insanlar için zor bir süreç. 

Böyle günlerde, gecelerden birinde , Haydar haydar türküsünü dinler iken birden sözler bizi araştırmacı-yazar kişilere dönüştürdü.Türküyü önce Alevi mezhebinden çıktığını düşündük, derken Alevi, Sünni,Şafi gibi derin konulara girdik.Kısıtlı bilgimizle...

Türkünün ne demek istediğine yoğunlaştık ve uyuyacağımıza kalktık araştırma yaptık.

O kadar çok şey öğrendik ki.

Derinliğin önemine vardık, bazen kulak arkası ettiğimiz ne çok bilgi var, aslen önümüzde ama biz dünya teleşından atlıyoruz.

Bulduğum bilgiyi buradan paylaşmak istedim belki bundan sonra tesadüf edip çalar ise, birde bu yönden bakın diye.

Melamet Hırkası : Yokluk hırkasıdır ve mecazi anlam taşır.Pir Sultan Abdal’a nasip olduğunu söyleyen rivayetler vardır.Melamet hırkasını giyebilen kişiler varlıkları ile gösteriş yapmazlar, Allaha sürekli şükrederler, normal görünüm içerisinde belirsizce ibadetlerini yaparlar.Moderndirler.

Derken melamilik mezhebine daldık, öyle bilgiler ile donandık ki, huzur içinde uyudum.
Melamilik: Asla tarikat değildir. Gizliliğe riayet ederler. Her kesim insana kucak açarlar ve melami olduklarını sadece yakın oldukları kişilere isterlerse bildirirler. Dedikodudan uzak dururlar. http://tr.wikipedia.org/wiki/Melamilik

Bu yaşıma gldim bir şey daha öğrendim. Ne değerli insanlar var.

Batı taklitçiliğinin tersine, malları ve mülkleri ile böbürlenmeyen, bunları konu etmeyen, sanal alemde selfie leri ile göz doldurmayan, bir anda aylar önceki sanal alem paylaşımlarım aklıma geldi ve kendimden benim gibi olanlardan çok utandım. 

Bilgili cahilmişim meğerse. Şu restoranttayım hoop koy, şimdi düşünüyorum ve kendime kızıyorum.

Melamet hırkası herkese nasip olmasa da, giyebilmek için, o ruhu taşıyabilmek için özümüze dönmeli ve okumaya, bilgilenmeye devam etmeliyiz.

Bu arada selfie kelimesi; 2013 yılında en güzel kelime seçilmiş ve İngilizler Lugatlarına koymuşlar. Konu ile ters ama bunu da öğrenin istedim bilmeyenlere.

Selfie kendi resmini çekip, sanal dünyada paylaşmak eylemi.

Show Dünyası vesselam.

Melamet hırkasına nail olmak, selfiecilikten uzak olmak dileğiyle...

En önemlisi hoş görü ile...

Sevgi ile...

G.Banu KOCATEPE
Mart 2014

Yorumlar

Popüler Yayınlar