CANIM ANNEME


Canım Annem;

Sensiz geçen koskoca dört yıl, dile kolay, niceleri için bir şey ifade etmese de benim için çook uzun bir zaman , hayatımdaki en büyük kayıp ve turbülans oldun. Ama ne turbülans L Toparlan toparlanabilirsen. Sanki bir türlü gökyüzüne çıkamayacakmışım hissi.

Karlı bir günde seçtin öte alemi, Sezen Aksunun şarkı sözlerinde  dediği gibi küstürdün beni kendine. Herkes yeni yılı kutlarken, benim ışığım söndü. Sırtımı dayadığım dert ortağım göçtü gitti bu diyardan.

‘’Ben sana küsüm aslında, haberin yok
Koyup gittiğin yerde kötülük çok
Kime kızayım, nazım senden başka kime geçer
Benim sensiz kolum, bacağım, ocağım yok’’

 
Bu sözlerde kendimi buldum çoğu zaman.Bazı olaylar karşısında üzülsemde, sevinsem de, incinsem de, başarsam da her şey boş geliyor bana. Çünkü sen yoksun.En yakın arkadaşım,can yoldaşım yok.

O gözünün içine baktığın,büyütemediğin , kıyamadığın kızını, hayat bir güzel büyüttü annem. Güçlü oldu. Artık takmıyor tırılara vırılara. Hayatta ölümden öte köy olmadığını geçte olsa öğrendi. ‘’Ölümden öte köy yok.’’

İstediğin kadar yırtın,arkanda bıraktığın kadarsın.

En çok neyini özlediğimi düşünüyorum bazen. Gülüşünü, bakışını, sesini, ev elbiselerini, sigara içişini, neşeli kahkalarını,evine ve gönlüne herkesi alışını,torununa bakışını,hiç yargılamadan dinleyişini,akıl verişini,objektif oluşunu, diğer annelerden daha farklı arkadaş oluşunu,adaletli oluşunu, kahve partilerimizi,sigara tüttürüşlerimizi,erkekleri çekiştirişlerimizi,piyango hayalleri kuruşumuzu,boktan sebeplere kavga edişlerimizi (ki edepsiz olan bendim), fedakarlığını,her zaman pozitif oluşunu,yılbaşı sofralarını kuruşunu,yemeklerini, dikiş nakışlarını,örgü örüşünü ve daha nicesini, sanırım bunlar saymakla bitmez. Sen özel bir kadındın vesselam.

Niye gittin be annem. Daha ne çok yapacak şey vardı birlikte.

Senden sonra dördüncü yılbaşımız.

Senin öğrettiğin gibi yeni yıl sofralarımız  ama, SEN YOKSUN.

Hepimiz bıraktığın gibiyiz annem.

Tek eksiğimiz sensin.

Tanıdığımız herkes beni sana benzetiyor.Oysa sen boylu poslu iri yarı dağ gibi kadındın. Fizik olarak benzemesekte keşke diyorum herkese keşke ona benzesem. Senin gibi hakikatli olsam,senin gibi olsam, olabilsem annem.Arkamda iz bırakabilsem iyilik, güzellik ve doğruluk yolunda.

Nurlar içinde yat canım annem,ışığın üstümüzde olsun.

Seni çok seviyorum.

 

G.Banu Kocatepe

19.12.2012

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar