ÇÖZ BENİ ARAP SAÇI


‘’Arap saçına döndüm.

   Çöz beni Arap saçı’’

 

Nerden aklıma geldi bilmem , sabahtan beri bu güzel şarkı dilimde…

 

Hayat felsefem ne mutlu ki çözüm odaklı, ya tersi olsaydı.Hiç bir olayda elden gelmeyen kötü sonuçlar hariç,kendimi Arap saçına dönmüş hissetmedim.

 

Kendi kendime düşünüyorum da, yaşam, hayat koşullara uyum sağlamak değil midir? Neden zorlaştırırız hayatı. Sanırım bu bir yetenek, öyle ya yoksa herkes becerirdi.

 

Oysa ki, koşullara göre sorun çözme becerilerimizi zenginleştirmeliyiz. Bakış açılarımızı güne uygun yenilikçi hale getirmeliyiz. Empati kurabilmeliyiz.

 

Geçenlerde nefis bir karikatüre rastladım. Sizlerle paylaşmak istedim.

 

Çocukluğumuzda çok dinlediğimiz, ‘’Kırmızı Başlıklı Kız’’ masalına hiç bu yönden bakmamıştım. Bu da farklı bir paradigma değil mi?

 

Sevgiyle kalın.

 

G.Banu Kocatepe

27.12.2012

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar