DİYET GÜNCESİ



Evet  bugünkü  konumuz diyetler  ; tüm şişkolara seslenmek istiyorum, yazacak öyle çok şey var ki aslında, ama ben gülmek güldürmek istiyorum. Yoksa aklı başında herkes okuyan,dinleyen biliyor bu işleri.
Başaramadığım yegane konudur bu uçsuz , bucaksız ,engin ve bir o kadarda konu.

Yahu uçsuz, bucaksız, engin bir konu dediysek, işin özü şu, çeneni ağzını tutacaksın, ne bulursan yutmayacaksın, dans edeceksin, yürüyeceksin, plates yapacaksın yok öyle camış gibi yatmak, yatmayacaksın, hareket edeceksin. Plates deyince Ebru Şallıya da uyuz olmuyor değilim.Şaka mı bu kadın yahu, doğur doğur , yemek programı yap, yaptığın yemek malzemelerinden bakım ürünü yarat,salatalığı soğanı yüzüne sür,sonra bizi gıcık et!!! Kazandıkları parada cabası, adaletsiz dünya…
Neyse almadığım diyet ve sağlıklı beslenme üzerine kitap kalmadı. Kütüphane yıkılıyor yemin ederim. Dukan,Karatay,Alkali,Montınyac vs… Valla siz şimdi bir kitap yaz deseniz diyet üzerine rahatlıkla yazarım. Ama yazarken de yüz kilo olurum. 

Mesela kek, kurabiye, börek, çörek olmadan kafam çalışmaz. Kuruyemiş malum faydalı, uzmanlar bir taraflarını yırtıyor ee arada sırada onu da yemek lazım. Öyle bir avuç falan değil, adam gibi doyana kadar, Karatay da öyle diyor. Kadına kızıyorlar tüm kuralların dışına çıktı diye… Meyve olmadan olur mu? Muz yemek lazım potasyum, elma her gün bir tane şartmış,lif mif olayları,  e portakal mandalina C vitamini, kivide lazım. İşte ne kadar kış meyvesi varsa ,  aklınıza gelen yerim ben.
Çünkü faydalı,ben demiyorum yahu,uzmanlar diyor.Allah allahhhh

Uyarıcı olsun uyumamalım diye bol bol kahve, kimine göre zararlı ama benim desteklediğim uzmanlara göre andioksidan lütfen yani, hangisi destekliyordu anımsamıyorum ama bana uyuyor. J)
Hangi uzman, diyetisyen, dahiliyeci, endekrinolog, (bu işe bakmayan yok galiba) bana uyuyorsa ben diyetlerin o kısmını kullanıyorum. Birisi bir avuç çiğ badem fındık derken, diğeri bir çay bardağı hem de ‘’her öğünde’’ diyorsa ben onu uyguluyorum. Her öğünde yemek daha mantıklı.

Birisi fark etmeden zayıflayalım diye, diğeri doya doya zayıfla diye kitaplar çıkarmış, hepsi üçkağıtçı, işime gelmediği için böyle yazdım,takdire şayan kitaplar,şaka bir yana öyle fark etmeden doya doya bir zayıflama şekli yok. Külliyen yalan. Yemeyeceksin.

Bir mantıkta, yediğini yarılamak, azar azar sık sık offff çok sıkıcı; ulan insafsızlar,önünüzde dal gibi hatunlar koca tabak mantıyı silip süpürürken ben neden yarım tabak yiyecekmişim,reva mı bu ?Bir güzel yerim o mantıyı hakkını vere vere,üstünde tatlımı yerim arkadaş,bastırsın diye birde kahve içerim ‘’ki andioksidan’’ işte o zaman keyfim yerine gelir. Zaten Benim sevgili Karatay’da tereyağ serbest diyor, üstüne de bol tereyağ  döksünler,hatta tereyağlı bir İskender mi yesem o da fena olmaz.
Son gittiğim dahiliyeciye bayıldım kalkıp adamın yanaklarından öpecektim nerdeyse, ‘’siz anemiksiniz, depolarınız boş,sapık istah var sizde diyet falan yapamazsınız’’ dedi.Sapık iştah kısmına biraz bozulmakla beraber tam kendime göre doktor buldum. Kutsal meslek yahu şu doktorluk,herkes yapmasın,bu işi, böyle doktorlar var çok şükür. Atatürk boşuna dememiş beni Türk Doktorlarına emanet edin diye…

İşte bana bir bahane daha, zaten kansızlık illet bir şey,merdiven çıksan dilin dışarıda köpekler gibi dolaşıyorsun,ben nasıl spor yapayım arkadaş? En iyisi oturayım camış gibi, faydalı yiyecekelri yiyeyim,zaten kansızım , tıp dilinde anemik,zavallının biriyim. Sapık iştahlıyım ama nedeni var.
Haa birde Alkali diyeti var,Alkali diyetimi denesem acaba? Alkali diyette de öyle bir yazı okumuştum, asit ve bazı ayarlıyorsun hoop zayıflıyorsun,ben bırak asit baz ayarlamasını kanım yok arkadaş,kusura bakmayın uzmanlar.

Bu yazı bitmez, ben her sene hedeflerime sağlıklı beslenmeyi birinci sırada yazarım, altına gılgamış destanı gibi tüm hedeflerimi yazarım,hepsinin tuttururum bu tutmaz.Tutamaz…
Kendimde dahil tüm kilo zedelere (BİR NEVİ ŞİŞKO) sesleniyorum, hayat bu kadar sığ değil,herkes sıfır beden olamaz, olsan bu defada sıfırın altında eksi bir modası başlar ki o bana ve bizim gibilere hiç uymaz.

Yiyin gari, kalın sağlıcakla…

Can boğazdan gelir.

G.Banu KOCATEPE
14.12.2012

Yorumlar

Popüler Yayınlar