TURKMAX, YEMEK PROGRAMLARININ KRİTİĞİ :)



Bir kadının hem diyet blogu (gbkocatepediyetteyiz), hem yemek blogu varsa (gbkocatepeyemekteyiz), zaten arıza olduğu tescillenmiştir. Bu yazıyı hangi bloga koyacağımı bilemesemde, şu yemek programlarını masaya yatırmaya karar verdim.
 Aslında iyi bir TV izleyicisi değilimdir, bunuda belirtmeden geçemeyeceğim, ama iş ‘’yemek’’ olunca, durum değişiyor.
 Allahtan TURKMAX açıldı da, Yıllarca home tv yi televizyon gurusu gibi izleyen benim ruhum şenlendi Turkmax sayesinde, artık bizimde yemek kanalımız var. İthal değil tamamen yerli, hepsi Türk aşçıların mahareti,  maşşallah suphanallah. Damak tadımıza uygun, home daki gibi dijon hardalı aramak durumunda kalmıyoruz.
 Kanalda ; Sabahın köründen akşamın dibine kadar, yemek. Çeşir çeşit.
 Sık sık tekrarları olsada, biz çalışan hanımlar için izlenecek mutlaka bir şeyler var.
 Fakat bazen overdoz olmuyor değilim, özellikle bir iki tanesi insanı çıldırtır. Şimdi şöyle aklıma gelenlerden başlayalım, benim gibi müdavimleri varsa, yorumlarınızı bekliyorum efenim.

·        
YEMEK İŞİ: Programın Adı bence berbat ama,  Japon işi der gibi, başka isim bulamamışlar sanırım, neyse, yemekleri yapan Volkan süper. Hem yakışıklı, hem hızlı, üstelikte lüzumsuz gevezelikle insanı bunaltmııyor.Tencere ve tava shovlarına bayılsa da, adam haklı, döktürüyor yemekleri.Yemekleri kadar gömlekleri de güzel. Neşeli, becerikli, benim puanım yüksek bu programa ve aşçısına. Eğer zap yaparken Volkan var ise, izlemeye devam. Saat kaç olursa olsun.Puanım 10 üzerinden 9.

·         LEZZET PEŞİNDE: Birbiriyle son derece tezat iki kişinin sunduğu sevimsiz bir program. Kusura bakmasınlar. Hatun kişi, boylu poslu, pek bir kibar, diğer partner her ne kadar hocam diye hitap edilse de, hem huysuz hem tipsiz, üstelikte her programda önlük takmasına rağmen, daha kayda değer bir ürün çıkardığı görülmedi tarafımdan.Tek güzellikleri değişik bir yöreye giderlerse, oraları tanıma şansı yakalamamız.Oralardada yarış halinde olduklarından, aynı sokak arasında,sırası ile bu iki kahramanı izlemek zorunda kalıyoruz.Neyse zap yaparken varlarsa uzun zamandır, diğer yemek kanalına geçmeyi tercih ediyorum. Puanım 10 üzerinden 4.
·         ARDANIN MUTFAĞI: Tamam yani yakışıklısın, ilklerdensin, ekolsünde, bu kadar çok mu konuşur bir kişi yahuu. Zaten herkes gurme ve aşçı konumunda, bu kadar detaya inmek, sadece insanı aptal yerine koymak olmuyor mu? Arada susarak yapsan şu yemekleri, vallahi daha çok sevileceksin. Yerli kanallarda haftada bir izleyince oluyordu da, her gün olunca, ve bu kadar çok konuşulunca, insan dinlerken yoruluyor. Birde yemek bitipte tadarken, ağzında yemek varken homurdanman hiç hoş olmuyor, anladık lezzetlide, lütfen yanii. Puanım 10 üzerinden 5.
·         EKMEK ARASI: En sevdiklerimden, hem doğal, hem komik, hem yakışıklı. Hem de gerçekten ekmek arası. Sokak arası, herkese hitap eden yerler, canın mı çekti atla git, ay başını beklemesende olur. Adam açıkça ben gurme değilim, yiyiciyim diyor zaten, yerken hakkınıda veriyor.Afiyet şeker olsun.Seviyorum ekmek arasını.Tekrarlarını bile izliyorum. Puanım 10 üzerinden 10.
·         KÜÇÜK MUTFAK SIRLARI: Bu küçük hanım, pek becerikli, sakin, az konuşan (diğerlerine nazaran) , şeker bir hatun kız.Gel gelelim o eller, nerelere koyacağını bilemiyor bazen.Dikkatim dağılıyor, ama yemekler hem kolay, hem havalı, seviyorum bu gencecik yeteneği.Üstelikte çocuklar yesin diye, türlü cambazlıklar yapması, takdire şayan ve yenilikçi. Puanım 10 üzerinden 7.
·         PATISSERI: Bu hatun hem güzel, hem yetenekli, hem uzman, hem zayıf. Bu kadar güzel tatlılar yapıpta böyle fıstık kalması ayrıca tebrik edilmeli. Belli ki Türk İngiliz karışımı, ismi Natalıe. İşine son derece vakıf, hata yapma ihtimali sıfır görünüyor.Tüm bu işleri nakış gibi işlerken ağzıda gereksiz işlemiyor.Malzemeler belli, iş belli, haklı kızcağız.İzlemesi çok keyifli, teşekkürler Natalie. Seni izlerken beynimiz sulanmadığı için. Puanım 10 üzerinden 9,5.
·         SEDEFLE DOĞAL LEZZETLER: En sevdiklerimden, gerçekten doğal, sadece bedeni doyurmuyor, göze ve en önemlisi sağlığa da hitab ediyor. Demet Akbağ’ın kız kardeşi olan bu güzel kadın, şeker düşmanı. Balla , pekmezle, akave şurubu ile nefis yemekler yapıyor. Konukları da ilginç, çoğunlukla diyetisyen, hem öğreniyoruz, hem eğleniyoruz.Tebriklerr, tek sıkıntı bazen konuktan daha çok konuşması, o kadarına da razıyız.Elbet alt edecek birileri gelir. Puanım 10 üzerinden 9.
·         ŞEHİRLİ SOFRALAR: Süper bir program, Nilay Örnek gibi, habercilikten gelen bir sunum ile olunca da ,  dahada şenleniyor. Keşfedilmemiş şehirli yerleri tanımak ve sayesinde denemek çok keyifli.Onun sunumu ile sıradan bir hamburger bile denenmeye değer oluyor. Adı ile müsemma bu programı seviyorum.Tam puana yakın. Puanım 10 üzerinden 9,5.
·         GASTRONOMİ MACERALARI: Hatasıyım, hastasıyız, Ayhan Sicimoğlu tam bir gezgin gurme. Günde beş kere olsa kaydeder gene seyrederim. Adam genel kültür gurusu, gem görüyoruz, hem öğreniyoruz, hem eğleniyoruz. Ayhan Sicimoğlu diyorum. On numara diyorum. Yüz puan diyorum. İzlerken kaç dakika kaldığını üzülerek kontrol ettiğim tek program. O nereye ben oraya, İtalya bitti, sırada onun izlettirdiği başka yerlere yolculuk.Hastasıyız... Puanım 10 üzerinden 10+.
·         EKS 101: Kemal Sevinç, eğitimli, bilgili, terbiyeli, becerikli. Gerçi Jess Molho ile çok daha sevimliydi, böyle tek başınayken çok öğretmen gibi, ama en azından az konuşuyor.Tahtalarla servise bayılıyor, başka aksesuar kullanmıyor.Tahta yokken ne yapıyorlardı acaba, Ne yapalım bunada şükür. Puanım 10 üzerinden 7.
·         MUTFAKTAKİLER: Aşçılar süper, özellikle yaş almışına bayılıyorum. Kibar, sakin, her ikiside muhteşem, gel gelelim, Ebru olmadı. Sanırım Jess’e alıştık biz. Puanım 10 üzerinden 6,5.
·         İŞTEEE BU: Eski Osmanlı yemekleri yaptığı programını seviyorum da, bu olmadı bence. Hem lüzumsuz bir aktivite içinde, hem çok dolanıyor, hem her yer dağınık, tercih etmiyorum izlemeyi.Öğrenci ya da yeni evli,  ya da yemek işini henüz çözememişlere hitap ediyor sanırım.Deli kızın bohçası gibi program yahuu.Kameraların bile salağını çıkarıyor bence.Daha sakin, relax gözünü seveyim, iştee buu diye bağırmasanda olur.Sen yap, beğenirsek işte budur o, emin ol. Puanım 10 üzerinden 2,5.

Aklıma gelenleri yazayım istedim.Malum ne gurmeyim, ne aşçı, ancak yemek yemeyi ve yapmayı seven, damak tadı gelişmiş bir hatun olarak, birde benim gözümden görün istedim.
 Afiyet şeker olsun.
 Sevgiyle...
 G.Banu KOCATEPE
Aralık 2014-12-08


Yorumlar

Popüler Yayınlar