BABALARIN BABASI ''BABAM'A'' ; BABALAR GÜNÜN KUTLU OLSUN



Babalar Günü geliyor, yazmazsak olur mu? Babişko, babacık, hocam, üstatım, hacı, bunlar benim kullandıklarım. Sizinkini bilemem.

O küçükken tırstığım , üç buçuk attığım adam.


Şimdilerde öyle yumuşak, öyle  şeker,  öyle tatlı. Aynı zamanda şeker hastası, günde iki doz ilaç alıp bende şeker yok diyecek kadar şeker.

Hala kuralları var.Hala dediğinin arkasında duruyor, hala özü sözü bir.

Ama benim pencerem, yıllar önce ona baktığım pencerem, ona bakışım değişti.

İlk etaptaki çocuksu korkunç düşüncelerim, beni korkutan annemin (her anne gibi J ) yüzünden bence. 

Hiç te korkunç değilmiş. Amannn, Babanız duymasın, babanıza söylersem, babanız aşağı , babanız yukarı, sanırsın korkunç bir canavar. 

O dönemlerde öyleydi. (70 ler)

Baba baba idi...

Oysa şimdilerde yeni penceremden bakıyorum ve ne kadar şanslı olduğumu biliyorum.
Eğitim desen var hemde en yükseğinden afedersin, demokratlık hep var, en sevdiğim özelliklerinden, çocukluk yıllarımda sayemde !!! yemek yemediğim için olay çıktığında babam hep kurtarmıştır beni, 

 -yemezse yemesin diye. Sorduk mu, ne kadar yiyeceğini diye, 

oh olsun işte anneme.

Lise bittiğinde tam üç sene bölüm ve ne okuyacağımı kafamda billurlaştırmadığımdan, karar veremediğimden  bir sene Üniversite kursu dedim, diğer sene yok ben İngilizce kursuna giderim dedim, sonraki sene pasta bisküvi, bilgisayar , aklınıza gelecek her kursa hiç itirazsız gittim.O kadar güvendi ki bana, koşulsuz her istediğimi yaptı.

Hep söz hakkım vardı, hep sevdi, hep saydı, hep adam yerine koydu, dinledi, sözümü kesmedi, sen bilmezsin demedi, her zaman objektif baktı ve davrandı olaylara, işin içinde biz evlatları olsak bile haksız isek haksız , haklı isek haklı, diyebildi, daha ne olsun.

Yirmi bir yaşımda evleneceğim dedim, sen tamam diyorsan bizim için tamamdır, sen en iyisini bilirsin dedi. Şimdilerde damadını benden daha çok seviyor diye kıskanmıyor değilim ama, aldığım ne büyük kararlarda bile hep yanımda, arkamda, başımda, olması gereken yerde ,  olması gereken mesafede oldu.

Sayesinde ayaklarımın üstünde durabiliyorum. Allah Anacığımı aldı erkenden  ama,  onu bize bağışlasın inşallah.

İhtiyar delikanlımız o bizim. Henüz altmış dokuz yaşında, Spor yapan, tulumla, kaskla hala  çalışan, hayatın içinde, kedileri ile, bizler ile, hem ev,  hem sokak hayvanları ile, zaman zaman torunlarına koşturarak, paramız bitince destek çıkarak, nefis yemekler yaparak, Arpa şehriyeli pilavı yıkılıyor, az ve öz konuşarak, yük olmayarak, yüke el atarak,

İtiraf ediyorum maç seyrederken biraz korkunç oluyor ama o kadar olsun, Kadı kızında da var kusur. Birde dedikodu yapmıyor. L( Ne sıkıcı değil mi? Kırklı yaşlara geldim daha bir kere bir insan, bir tanıdık hakkında olumsuz bir düşüncesini deklare etmedi. Pesss.

Nirvanaya ulaşmış bir babam var. Sanırım genlerimin çoğunluğunu annemden aldımJ

Siyasi konularda da anlaşamayıyoruz ama neyseeee

İyi ki var , iyi ki yanımızda.

Seni seviyorum canım babacığım.

BABALAR GÜNÜN KUTLU OLSUN.

Bu vesile ile tüm babaların babalar günü kutlu olsun. Hayatta olanlara uzun ömür, göçenlere nurlar olsun.

G.Banu KOCATEPE
Haziran 2013



Yorumlar

Popüler Yayınlar