KATİL KİM?

Yoğun bir iş günü ertesi, eve girip, kırmızı rahat koltuklarıma attım kendimi. Yorgunluğun bile tadını çıkarmak, çıkarabilmek lükstür diyerek.

Ergenus; az sonra öfleye pöfleye eve girdi. Dalaşmaya yer arayarak, yaş özelliği nede olsa (mecburrrrr) atarlı bir bakış atıp, usulen bir merhaba dedikten sonra ,
-hadi anne karaoke yapalım dedi.
Şaka gibi oysa ben değil karaoke, ezan okuyacak modaydım yorgunluktan.

Neyse uzlaştık, biraz onun istediği oldu , biraz benim.Ezan okumadım tabii, haber izlemeye ikna ettim.

Açtık haberleri, katil kim modunda bir program, tüm haber kanallarında baş köşede. Gayet sıradan bir hatunun on beş gündür kocası aranıyor. Derken flaş flaş flaş, katil kadının dostu çıkıyor. Kadın ve dostu birlikte planlamışlar, iki kelimeyi bir araya getiremiyorlar, hem suçlular hem güçlü, bir plan yapıp,adamın icabına bakmışlar. Son derece alışık olduğumuz ahber türlerinden , alışık olmadığımız konu ise, kadının on beş gündür bir kanala çıkıp,zırıl zırıl ölen koca için ağlaması, dostununda aynı kanaldaki programda izleyici olması.Gelde Cem Yılmaza katılma, hani bizler marjinaldik.

Oldu mu sana yemek saati, evde iki adet diyabetli yakışıklı var. Eşim ve babam. Her ne kadar kendilerinin raporlu ilaçları olmalarına rağmen şeker hastalığı olduklarını kabul etmeseler de, Allah ne verdiyse, diyabet falan hak getire tüm yemekler silinip, süpürüldü  ve yemek faslı bitti.

Sonra evin hatunu ben deniz, sanki o yemekler yenmemiş gibi, çayı demledim. Standart Türk ailesi, çaysız olmaz diyerek. Çayın yanına tatlı lazım değil mi? Kabak tatlısı, kadayıf dolması ve kurabiyeden oluşan birer tabak hazırladım. Çay yapmakta ki hedef, akşam yemeğini bastırmasıydı. Bastırmasıydı da bu tatlılar ne şimdi, hem de adamlar diyabetli.

Bir anda o katil kadın geldi aklıma,sanki benim bir farkım varmış gibi,  belki benim içinde de bir katil var.Adamları öldürmek için yapıyorum kim bilir?

İçimdeki katilin sesini duydum, önce kabak tatlısını, kadayıfı, kurabiyeyi yesinler, bu seferde gebermezlerse, gelsin fare zehiri diyordu sanki…

Haber izlerken bir daha, el alemin  katil kadınlarını ayıplarsam ne oluyum. Bence bu da başka bir cinayet ceşidi…

Banu usulü. Yedire yedire, patlatacağım adamları.

Kedim Lokum’un bile mamaları Divan Oteli açık büfesi gibi. Bir tabakta balık, diğerinde tavuk, süt, yaş mama derken dizi dizi inciyim tüm mamalar sıralı. Hayvancağızımın göbeği yere değiyor zavallıcığın.

Korkun benden…

Ahmet Ümit diğer kitapta benden bahsetmezse namerdim.

Sevgiyle…
G.Banu KOCATEPE
Kasım 2013-11-12


Yorumlar

Popüler Yayınlar