AFYONU PATLAMAYANLAR BURAYA



Sabahları benim gibi Afyonu patlayamanyaları toplayacağım bir kulüp kuruyorum haberiniz ola.

Ne çok isterdim cıvıl cıvıl uyanmayı, etrafa neşe saçmayı ama bünye işte olmayınca olmuyor.

O kadar pozitif , hayata olumlu bakan bir kadın olan ben denizin,  yanına sabahları yaklaşmamanızda fayda var. Bildiğin barut, ama sessizinden. Düzelmek için illa çay içilecek bir iki lokma yenecek. -Sende kalkar kalkmaz ye o zaman arkadaşım  diyenlere,  işte bünyeye o da ters, iştahı olmuyor keyfimin sabahları. Ben ne yapayım. Şaşırtıcı değil mi? (ilk kez iştahsız olduğum saatlerin farkına vardım, krizi fırsata çevirmeli )

Afyonu patlamak deyimi nasıl gelişmiş biliyorsunuzdur ama bir kerede benden duyun, eskiden teeee Osmanlı zamanı dervişler oruç tuttuklarında afyonu sinirli olmamak için  kuzu bağırsağına sarar ve yutarlarmış ki; iftara kadar içerde mide asidi sayesinde patlar sonra ayarlarmış, sinir falan kalmazmış, afyon o yıllarda pasiflora niyetine kullanılırmış, 

İşte ondan sonrasında bu neşesiz görünümlüler ve benim gibiler için bu terim kullanılmış.
Ahanda  bu sebeple sabah sersem sepelek asık suratlı dolaşanlara daha afyonu patlamadı denir.

Dervişler bile hem oruç tutup hem afyon düşünüyorsa, biz çay içmeden açılamamışız çok mu allasen.

Afyonu vakitlice patlayanları bazen kıskansamda, bazende alıp elime çitileyesim geliyor. Bir kaşık suda boğmak falan değil, direk bol sulu hamama götürüp, kaynar sulara sokasım var.

Sabah servise binmişiz, belli ki çoğunluk ‘’bencileyin’’ henüz afyon bağırsağın içinde. Patlamasına en az yarım saat var. Anacığım bir adamcağız var, Afyonu sabahın körü  beşte patlamış gibi biniyor. Bindiği andan itibaren şakımaya başlıyor. Ne enerji anlatamam. Duracell pilin ilk hali gibi. Yeni şarj edilmiş gibi. Uyku ise hepimiz uyuyoruz kardeşim.  

Ona buna herkese sataşıyor, anlatıyor, konuşuyor, gülüyor. Sen ‘’benim daha afyonum patlamadı’’  bana bulaşmayın diye dik dik baksan bile, durmak yok yola devam deyip, anlayışla karşılıyor şakalar yapıyor. Geçen gün  servisten inince bakıyım dedim bu neler yapıyor, adam direk kantine gitti kahvaltı etmeye, yani öyle çaya kahveye falanda ihtiyacı yok, bildiğin doğuştan patlak bunun afyonu.

Gelde uyuz olma, gelde kulüp kurma.Gel de hamamda boğma.

Ey Millet; afyonzedeler, ben ve benim gibi olanlar, sabah ayamayanlar, geç yatıp sabah kalkmayı zul sayanlar, böyle afyonu patlak olanlara uyuz olanlar, çay , kahve içmeden kendine gelemeyenler, dünyanın en şeker Afyonu patlamamışları size sesleniyorum,  kulüp kuruyorum. Duyurulur.

Üyelik ücret gerektirmez.

İlerleyen saatlerde aymak dileğiyle.

Selam ve sevgiyle...

NOT: Afyon burada metafor olarak kullanılmıştır, hamam ise fantazi değildir, maksat ironi olsun, aman ha gözünüzü seveyim.
Çok halk ağzı olmasın dedim, şöyle metafor, ironi falanda yazıyımda adam sansınlar. Kırmızıdır dikkatinizi çekerim. Sakalımız yok vesselam.

G.Banu KOCATEPE
Aralık 2013-12-18



Yorumlar

Popüler Yayınlar