ALO GIDA 174 HATTI



Bugün size yeni keşfettiğim alo gıda hattından (174)  bahsedeceğim. Şu ana kadar gördüğüm en iyi hizmetlerden biri. Belki çoğunuz bu hattı duymuştur ama ben ilk kez duydum ve test etme şansı yakaladım. O yüzden de sizlerle paylaşmak istedim.

Aslında bu hattı Bakanlık ‘’kamu spotu’’ olarak vermeli ve çoğunluğun bilmesi sağlanmalı.Çünkü ne yazıkki sağlık konusunda bir türlü bilinçlenemedik.Bence gıda gibi son derece önemli konuların  dersi ilkolkuldan itibaren müfredata girmeli.

Gelelim konuya, yeni yılın ilk sabahı, güzel bir kahvaltı hazırlayıp her zamanki fırınımızdan simit ve çavdar ekmeği getirttik. Fırın yıllardır mahallemizde, daha doğrusu ben yedi senedir oradayım, yedi senedir o fırında orada. 

Bu sene yeniden yapılandırdılar, kırdılar,döktüler, şık bir fırın oldu.Baktığın zaman şıkır şıkır, güven telakki ediyor.

Sadece ekmek ürünü yok, aklınıza gelebilecek, her ürün var. Zeytinyağlı dolmadan tutun, baklava böreğe kadar. Çalışanlar önlükle çalışıyor, genelde eldiven kullanıyorlar, gerçi bir eldivenle her işi yapıyorlar gibi görünüyor ama genede şu ana kadar bir terslik hissetmedik.

Bu fırın benim her akşam uğradığım bir fırın. Gündemi takip eden bir fırın, ruşeymli ekmekler, keten tohumlular ne çıkarsa uyguluyorlar. 

Neyse efenim, kahvaltıda gördüğümüz manzara içler acısıydı, tesadüfen gördüğümüz ki;  normalde incelemiyoruz hiç birimiz, eminim sizlerde öylesinizdir, simit altına yapışmış fare pisliği olduğunu düşündüğümüz siyah malum pislik vardı.Çörek otu falan değil, bildiğin fare dışkısı. 

Artık susamdan mı, undan mı,tezgahtan mı,taşınma ertesi yuvaları açığamı çıktı, orası muamma...

Tabi kahvaltı keyfi oldu bize zehir.

Çok canımız sıkıldı, hemen nereye bildirmemiz gerektiğini araştırdım. GIDA,Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının alo 174 hattını böylece keşfetmiş oldum. Kendilerini aradım ve bildirdim. 1 Ocak 2014 tatil günü aradım ve bir kerede karşıma son derece güler yüzlü bir uzman çıktı. Sadece adınızı ve isterseniz telefonlarınızı vermenizin yeterli olduğu bu sistemde, şikayetiniz olan mekanın adresini vermeniz ve şikayetinizi bildirmeniz yeterli, üstelikte www.alo174.gov.tr.   sitelerinden en geç on beş  gün içinde sorgulamanızı öğrenmek kaydı ile. Hemen denetlenecek bu fırının, gıda koşullarına uygun olup olmadıkları araştırılacak.

Eskisi gibi Uğur Dündar’ı beklemeye gerek yok, gerçekten endişe ettiğiniz bir ürün ise arayın yeter.

Bozulan moralimiz düzeldi, Ülkem adına, kendim adına, mahalleli adına, sevindim.

Aldığım dosya numarası ile, durumu öğrenip, sizlerede bilgi vereceğim. 

Yanıldığımızı ummak istiyorum. 

Kimbilir böyle ne yerler var, dikkat etmediğimiz.Dışarlarda her türlü mekanda bilmediğimiz ortamlarda yoğrulmuş köftelerden tutunda böyle güvendiğimiz ekmekleri löpür löpür götürüyoruz.

Biz Uğur Dündarın bilinçlendirdiği nesil için, daha güzel günleri hak etmiyor muyuz?

Senenin ilk günlerinde keyifli yazılar paylaşmak isterdim ama; bunlarda bilmemeiz gereken gerçekler.İstanbulun göbeğinde, bakımlı dediğimiz bir mekanda.

Son derece başarılı bulduğum bu uygulamayı anlatmak istedim.Teşekkürler Gıda Tarım VE Hayvancılık Bakanlığı...

Daha duyarlı, daha temiz, daha hijyen bir Türkiye için.

Sevgiyle

G.Banu KOCATEPE
Ocak 2014-01-02





Yorumlar

  1. alo174.gov.tr den cevap geldi, merak edenlere; denetleme yapılmış, herhangi bir uygunsuzluk bulunmamış, enteresan ama sevindirici.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar