İMAJ VE STİL KOÇLUĞU



Geçen akşam D&R Mağazasında ‘’İmaj ve Stil Koçluğu’’ diye bir kitap dikkatimi çekti. 

Hemen aldım tabii .

Yazarı Şahika Güler, yurt dışında eğitim almış, gelmiş Yurdum insanına imaj ve stil hakkında güzel bilgilendirmeler yapmış. Kitabın İçinde ayrıca dört beş sayfaya yakın görgü kuralları var. Gerçekten çok hoş.Yemek yeme adbından tutunda ek sıkışma faslına kadar, unuttuğumuz, aklınıza gelebilecek her konuda küçük hatırlatmalar var.Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.

Özellikle iş hayatı içinde olan kadınlar için bilinmeyen çok ince detayların olduğu ip uçları var.

Görgü kuralları, adap, gelenekler, görenekler, yetişme tarzı son derece önemli.

Bu konu aldığınız eğitimle çoğu zaman paralellik arz etmeyebiliyor. Köyde Anadolunun bağrında eğitimsiz bir anne ve baba ile yetişmiş bir adam/kadın, okumuş, eğitimini en iyi Üniversiteler de almış,  İstanbul’un ya da başka bir büyük şehrin göbeğinde yaşamış bir adamdan/kadından kat be kat ince, nazik olabiliyor.

Ruhla alakalı belki de.

Günlerdir kafamı kurcalıyor bu konu.

Sosyologlar yapmıştır tespitide,  ben henüz o aşamaya gelemedim.

Bir arkadaşımın kabalığından bahsederken, İşim özünde samimiyet var ise, görgü ve adaba çokta takılma dedi eşim.

Doğrudur, samimiyet arkadaşlıkta esastır.

Ama kendin gibi ince ruhta araman esastır. Arkadaşın için elinden gelenin en iyisini yaptığını düşünüyorsan , onun için değişik yemekler hazırlamışsan, tabağından peçetesine kadar her şey için vakit harcadıysan, ve karşına geçip, herkesten önce yemeğe başlıyorsa, yemekleri kendi zevkine göre beğenmediğini senin yorulmalarına aldırmadan lök diye söyleyebiliyorsa, samimimlik kisvesi altında çok şiştim diyip, gazınıda çıkarıyorsa, samimiyet esas olmaktan çıkıp, adap, görgü işine geliyor. Samimiyet bu kadar kaba olmak olmamalı.

Bence her kesimden insan bir kez daha Şahika Gülerin kitabını okumalı, geçtim tarzdan stilden, geçtim güzellikten, bakımdam fakat bir türlü geçemediğim, selamlaşma, yemek, göz teması.Bunlar önemli. Çoook önemli.Yıl 2014...Teknoloji ile her bilgiye ulaşabiliyoruz.Lütfenn.

‘’ Eğitim şart’’ diyenlere, görgü,adap şart diyerek.

Sevgiyle...

G.Banu Kocatepe
Ocak 2014

Yorumlar

Popüler Yayınlar