ERKEK VE KADIN YAKIN İKİ DOST OLABİLİR Mİ?



Erkek ve kadın yakın dost, arkadaş olabilir mi? Adında araştırma yapılmış yurdum insanına.

Batıdan farklı sonuçlar çıkacağı aşikar ya, gene de dikkatimi çekti okumaya devam ettim.

‘’Arkadaş , sıkı dost olabilir’’ demiş yurdum insanı, şaşırtıcı değil mi? 

Sanırım bu anket büyük şehirlerde, eğitim düzeyi yüksek kişilere yapıldı, zira bugün haberlerde çocuk gelin var gene, Van da onbir yaşında evlendirilmiş,  iki sene içinde iki çocuk annesi olmuş ve iki gün önce henüz on dört yaşındayken  cesedi bulunmuş.

Kısacık hayatına neler sığdırmış neler.İzlerken kanım , gözyaşım dondu, içim acıdı.

Yap bakalım bu anketi Türkiye geneline, sonuç gene aynı çıksın on takla atmazsam namerdim. İnsancıklar henüz seçimde oy kullanacak yaşa bile gelmemişken, hayvan gibi başlık parasıyla evlendirilip, küçücük bedeninde kendisi daha çocukken birde çocuk taşıyor. Söz hakkı nerede? 

İnşallah eğitim seviyemiz acilen düzelirde, bu Kardelenler, çocuk gelinler refaha ulaşır.

Ancak ozaman düşünebiliriz, kız erkek dost olabilir mi diye? Derdimiz bu olsun. Aynı havayı soluduğumuz güzel memleketimizde ne acılar var,  neler neler.

Kamooyu oluşturulan soruda benim cevabımı merak edenlere, dostun cinsiyeti olmaz kardeşim, insanlara cins olarak bakarsan , arkadaşın olmaz.

Dost kızdan da olur, erkekten de, gayden de. Bu kadar basit.

Yeter ki herkes mert olsun, arkadaş kisvesi altında bazı duygularını kontrol etsin bu kadar basit.

Bol arkadaşlı, engin fikirli, acısız, cinayetsiz haberler izleyeceğimiz günlere.

Sevgiyle...

G.Banu KOCATEPE
Ocak 2014-01-13

Yorumlar

Popüler Yayınlar