BİR LİSAN BİR İNSAN



Bir lisan bir insan, diye boşuna söylememişler, gerçekten böyle. Az önce Değişim programlarına kayıtlı bir öğrenci geldi ve biz dört kişi lönk diye kaldık, ağzımı açıp, bir kelime edemiyoruz.

Sadece gülümsüyoruz. Kızcağız can havliyle anlatıyor bir şeyler, aslında anlıyoruz ama konuşacak cesaretimiz yok.

Çok acı gerçekten, yaz yaz yaz her konuyu, elle kolla anlat her konuyu, sonra bir el kızı ya da oğlu kalksın gelsin, sen sağır dilsiz ayağına yat. Lal ol lal...

Bak valla üzüldüm şimdi.

Tam on dakika anlattı gariban, neyse sonuçta en cesaretli kişi olarak, sonuna okey koymak sureti ile olayı el ve kol hareketleri ile neticelendirdim.

Bu yüzden Uluslararası Ofis önemli, önemlide, bunlarla temas içinde olan Emniyet Müdürlüğü ne yapıyor çok merak ediyorum.Hani şu meşhur,Vatan Caddesinde ki.

Allahtan Koordinatörler ile birlikte gidiyorlar, eğitimlerinin bitmesine yakın anca bir ikamet tezkeresi alabiliyorlar, kafayı göze yara yara. 

Başka ülkelerde bu kadar prosedür var mıdır acaba?

Yoksa bu hareketlilik illaki biter, eziyet çünkü bu.

Başlarım harekete deyip, sonra gelmezler kara listeye gireriz, buna bir an önce çözüm bulunmalı.

Tabii yazının ana fikri, derhal İngilizceye eğilinmeli, bir sene kursa gitmiştim ancak sadece OK diyebildim. Bu da eğitimin eksikliği değil de ne?

Bu konu masaya yatırılmalı. 

ARE YOU UNDERSTAND ?

G.Banu KOCATEPE
Nisan 2013





Yorumlar

Popüler Yayınlar