TAVSİYEMDİR :))



Nasihatin biraz şekil değiştirmiş, kibar hali var ya;  işte o  

‘’Tavsiye’’

Yakinimdir gibi,alışkanlık işte, kötü bir  a l ı ş k a n l ı k

Migreni tutar arkadaşın hemen bir tavsiye, 

        -Bak şekerim o ağrı kesiciyi alma bunu al, üstüne Türk kahvesi iç,  bana dua etmezsen namerdim.

Tabi ölmezse...

Midesi ağrır hemen ilaç ya da bitkisel kür tavsiyesi, 

-      Bak şekercim o işe yaramaz bunu al, suya koy, filizlensin onu iç.

Tabi zehirlenmez ise...

Sanırsın altı yıl o doktorluk için okudu, Sanırsın Ahmet Maranki, sanırsın İbrahim Saraçoğlu...

Ama insana has, yapıyoruz işte böyle gereksizlikler.

Hayır tavsiye ettiğin adam bir gün anaflaktik şok geçirip giderse öbür tarafa, üzüntüden kahrolur insan.

Bile bile yaptım gene bugün aynı haltı, bir arkadaşımın migreni tutmuş, ben çenemi tutamadım gene, migren sahibi bir kadın olarak.

Hemen tavsiye verdim, fetva tadında söyledim.

Telefonu kapadıktan sonrada kendime kızdım.

Yahu önerdiğim şeyin  ya alerjisi varsa,  sana iyi gelen ona iyi gelecek diye bir olay yok ki, en iyi tavsiye doktora gitmesini söylemek.

Gene yaptım aynı şeyi, Allahtan tavsiyede bulunduğun aklı selimlerinde bildiği konularda (?) laf olsun diye dinliyorlar.

Ciddiye alsalar mazallah.

Genç yaşlarda yaşadığım tecrübede ders olmamış bana.

Yıllar önce eşinden şiddet görmüş bir hanımın (eski arkadaş) karşısına son derece idealist ve feminist bir hatun olarak çıktım.Tam destek.

-Öyle mi dedi, neeeee sende böyle dee.

-Öyle mi vurdu,neeee sende böyle vur.

-Altta kalma şöyle yap,öyle olmaz böyle yap.

diyerek kendi çöplüğüm sandığım müstakbel yuvanın dişisini, allttan odunu vermek suretiyle bir güzel ateşledim.

Hayret bir şey yahuu, 

diyerek yolladığım hatun, ertesi  gün hastenelik olduğunda, utancımdan çiçek bile götüremedim.

Şiddetli koca benimle görüşmesini de yasakladı. Arkadaşımdan da oldum.

Dilimi terbiye edemedim gene.

Be kızım yaş oldu kırk, hala akıllanamadın bugün gene tavsiye verdin. 

Herbokolog oldun, iddia makamı oldun.

Pesss

G.Banu KOCATEPE
Nisan 2013-04-05




Yorumlar

Popüler Yayınlar