HOROZ DÖVÜŞÜ


Huzurlu kalktığım bir hafta sonu sabahında hiç nedensiz bir şekilde Ergenus’um ile kendimi horoz dövüşünün tam ortasında buldum.

 

Oysa geç kalkmanın keyfi, telaşsız çay sefası  ile gazete okumanın huzuru , güneşli bir gün derken , mutlu olmak için ne çok sebebim olduğunu düşünen ben,

 

Bir anda kaynayan terör misali, ruhsal olarak biber gazı yemiş kadar oldum. Ruhumun camekanları kırıldı, copu yedim.

 

Biber gazı daha hafiftir, su ile falan yıkıyorsun geçiyor da bu ruh da ki kırılganlık nasıl geçecek, çift taraflı. (Burada bile onu düşündüm tövbe tövbe,analık işte)

 

Son derece basit bir konu, bir anda , horoz dövüşü haline geldi. Onunda benimde ibiklerim havada.

 

Üüüürür üüüüüüüüü rüüüüü

 

Dokuz ay karnında taşıdığın ki bu yazı bir demogoji değildir, gözünün içine baktığın, uğruna Ergenus diye yazılar yazdığın, uçan kuştan, akan sudan, koruduğun kolladığın,  bu senden,  senin içinden çıkan yavru !!!  ile nasıl bu hale gelindiği gerçekten enteresan.

 

Hormanal diyerek alttan aldığında horozun , bir anda hindi formatına geçmesi,ve kabarması daha da çıldırtıcı, tahrik olmamak, tahrike kapılmamak lazım da, nerdeeee

 

Mangal gibi yürek lazım.

 

Ya sabır diyerek güzel bir iki kelime ile günü kurtarayım , iyice gerilmeyelim diye düşünerek, kesinlikle nutuk formatında olmayan, kelimeler ki  bana göre ; yumuşacık kelimeler , onun tarafından son derece sert ve ‘’yorumlu’’ hissedilmiş olsa gerek ki, ipler iyice gerildi.

 

Horoz oldu hindi gek gek geğiriyor.

 

Bende oldum başka bir hindi, oysa konu ikimizi de direk ilgilendirmiyor.

 

Birikim desen değil, hormanlar sanırım tek suçlusu.

 

Sonuç olarak, evden kapıyı sertte çekip çıkmış bir ergen, böyle melül melül neden susmadım diyen,  gazı alınmış , biber gazını yemiş , fedakarlığını gözlere sokan bir anne kaldı.

 

Ajdanın ‘’kapı açık’’ şarkısı iyi giderdi ama, öyle olmuyor işte, şu anda böğrümde Anadolu türküleri yanık yanık raks etmekte.

 

Her ana gibi, affettim bile, o bu yazıyı okuma lütfuna vardığında şen şakrak güleceğiz eminim.

 

‘’Köpekler ana olmasın’’  diyerek , özlü Atasözümüz ile tüm analara,  tüm haklı olup ta haksızlara selam olsun.

 

Onlarda ana baba olacak, yiyince biber gazını kulaklarımız çınlar elbet.

 

Sevgiyle…

 

G.Banu KOCATEPE

Nisan 2013-04-13

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar