GEÇİNMEYE GOYNÜ YOK


Anadolu ağzı ile bazı kişilerin geçinmeye goynü yok. Bu işte de olabilir, eşle de olabilir, dışarıda da her yerde olabilir.

Nerden çıktı şimdi bu diyecek olursanız, bugün çok cici bir iletişim uzmanının seminerine katılma fırsatı buldum.

Seminerde saygıyı bozmadan, nasıl iletişim kuracağımız vardı.

Soru teknikleri, ifade biçimleri , göz teması,ses tonu derken, işte ben bu noktaya geldim.

Dinlerken aslında bir çok formülü uyguladığımı, fakat bazı kişilerle asla iletişim kurulamadığını düşündüm ve aklıma Anadolu’nun böğründe ki bu söz geldi.

Hata bende değildi sanırım, karşıdakinin ‘’geçinmeye goynü yok’’ ise,  sen istediğin kadar eğitim al, iletişim tekniği dene, yok olmayınca olmuyor.

A diyorsun B çıkıyor, B diyorsun C anlıyor.

Bir diğer deyişte, ki ; bunu meşhur Çevre Bakanımız Trabzon’da bilfiil kullandı, hani şu nam_ı diğer Kanser hastası kızımız üzen Bakan, ‘’öpmeye gönlü olmayan dudağın nerde’’ diye sorarmış dedi.

Ben yeni duydum, sağ olsun insaniyet dersi alması gereken bu şahsına münhasır Bakanımızdan bir deyiş daha öğrenmiş olduk.

Kendisinin de yardım yollarını öğrenmesi gerek,

tabii öpmeye goynü var ise…

Geçinmeye goynü olanlarla yolumuz açık olsun.

Hayat çelişkilerle, didişmelerle dolu olsa da güzel güzel geçinmekte fayda var.

Çekişmeden pekişilmiyor diyerek, renkli, bol geçimli günler dilerim.

 

G.Banu KOCATEPE

Nisan 2013-04-15

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar