DESTUR PADİŞAH HAN HAZRETLERİ


Benim Padişah Han Hazretleri nam_ı diğer kocam, gözünü ayırmadan Hürrem Sultanı izlemekte.

Hani maçta bile önünden geçmemiz söz konusu olabilir de, Hürrem varken asla.

Nasıl ayırsın gözünü adamcağız, kaş göz gerisi söz, endam muhteşem, biz hatunlar bile izlerken maşallah diyoruz.

Bir an o dönemde olduğumuzu düşündüm.

Şaşa, lüks, emirler süperde o kıyafetler.

Kendimi hayal ettim, düşünürken , gülmekten altıma yapacaktım.

Ben bu minik boyla giysem değil Hürrem, Cüppeli Ahmet’in sınıf arkadaşı gibi olurum.

Anacığım hepsi belden büzgülü, uzun Rus Hatunlara göre, hadi giydirin bizim Türk Lokumlarına, valla sizde gülersiniz.

İçlerinde tarlatanlar, kabarık kabarık etekler, hani gelin arabalarının önüne eskiden fırfırlı bebekler takarlardı ya, çoğumuz öyle olmazsak namerdim.

Bak şimdi moralim bozuldu.

Neyse ki Mihribah Sultan biraz daha makul, anasına çekmemiş, fındık kurdu gibi.

Geçenlerde tarihçileri izlediğimde Hürrem Sultanın bir iki kıyafetinden bahsetti.

Hatunun kıyafetleri boğazına kadar kapalıymış, ben demiyorum tarih profosörleri söylüyor. (Prof.Dr.Yavuz Bahadıroğlu, Prof.Dr.İlber Ortaylı)

Bunlar kandırıyor sizi beyler, bak açtırmışlar Ay parçası gibi hatunların üst mekanlarını, üstü açık restoranlar gibi püfür püfür, sizin akılda ziyadesi ile havadar, farkında olmadan  o sularda gezinirken, tarihi kaçırıyorsunuz.

Tarih bu değil,akıllı olun.

Bize de dip bucak kaçmak kalıyor.

Vazgeçtim hayal aleminde gezmekten, ben razıyım bu yüzyılda yaşamak güzel, çek taytı,çek çizmeleri, giy robadan elbiseyi, yallah koy ver gitsin.

Destur Cüppeli Ahmet’in Sınıf Arkadaşı geliyor.

Ziyadesi ile iyi akşamlar dilerim efendim.

 

G.Banu KOCATEPE

Nisan 2013-04-17

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar