DİYET GÜNLÜĞÜ (2.GÜN)



İlk hafta zor olacaktır bunu biliyoruz, daha başındayız canlar, dert etmeyelim.Evet sıkıcı,şimdi sevdiğimiz ürünleri yemek varken…
Listemizde besinler dengeli olduğuna göre (karbonhidrat-protein-sebze-meyve-süt-yoğurt-baklagil vs) almamız gerekenleri alıyoruz. Sakin olacağız.

1.günde alışkanlıklarıma dur demek zor oldu. Çünkü mutfağa girdiğimde tezgahın üzerinde Güllüoğlu fıstıklı sarmalarını görünce ziller çalmaya başladı bende…Acaba erken mi başladım ben bu diyete dedim. Oysa iki önceki akşam Nutellayı çöpe atarak radikal kararlar alan ben, ne oldu şimdi? Üstelikte çikolata metalik tat bağımlılığı yapıyor. Doysak bile aklımızda hep o kokusu ve dokusu…

Sonra TV karşısında en çok sevdiğim, eşimin , babamın,oğlumun hepimizin bir arada olduğu yemek üstü çay saati geldi çattı.Zaten çayı şekerli içmeyi seven benim için yeniden kabus başladı.Offff, şimdi onlar çayın yanında bir şeyler yerse ben ne yapacaktım.Ama pes etmedim.Onlara da sağlıklı atıştırmalıklar hazırladım. ( Sayısı onu geçmeyecek badem fındık vs)Normal zamanda olsaydı, o baklavalar çıkardı,yetmezmiş gibi başka yüksek kalorili ürünlerde… 

Babam ve eşim ‘’diyabetus melitus’’ Tip 2 diyabet hastası. Bari onlara da faydam olsun. Bakışlarını görmenizi çok isterdim. Nerden çıktı bu sağlıklı beslenme hikayesi der gibi… Ama umursamadım. 

Yemekte  listemin dışına çıkmadım. Akşam keyfinde de onlarla beraber ara öğünümü yaptım. Ayrıca şekersiz çay da gayet güzel oldu. Bitmesin diye çok yavaş yedim çok.Zavallı mıyım yoksa.
Sonuç olarak kendimiz için bir şeyler yapıyoruz. Üstelikte iyi bir şey.
Saat 22.00 olsa da sütümü içsem.

Aklım hep listede sanırım bu da doğal. 

G.Banu KOCATEPE
3.1.2013

Yorumlar

  1. azra akcayOcak 03, 2013

    Bende ne kotuyum...börekler pastalar..diyet listelerime başlıyorum bendee. Kolay gelsin...optummm

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar