YOGİST OLDUM BEN !!


Yazının başlığından anlaşılacağı üzere Yogist oldum ben. Bu akşam ilk defa Yoga seansına katıldım. Yıllardır okurum,bilgi edinirim bir türlü kısmet olmamıştı.Evet ilk deneyimimi yaşadım.Güler misin? Ağlar mısın? Bilemedim. Siz karar verin.

 
Şimdi bu Yogistler seanslara özellikle beyaz kıyafet giyip gidiyorlarmış. Beni göreceksin simsiyah bir kıyafet, siyah alt, siyah üst, zaten içerdekiler benim kıyafetleri  görünce hafif şok oldular.

İnsanlar oraya dinginleşmek için bembeyazlara bürünüp gelmişler. Çoraplar bile beyaz o derece yani, bana yanlış saat verdikleri için geç girdim veeeee seansa girer girmez bir edepsizlik bende sorma gitsin. Herkesi önce bir güzel gerdim. Bana ne ya zaten birazdan hamur gibi olacaklar.’’ Bana altı buçuk denmişti de neden beklemediniz de, baştan başlasak olmaz mı da , henüz deneyeceğim de , en baştan olsa olmaz mı da’’

Cevap zorttt. Sessizce yerleşin ve seansa katılın dedi hoca. Kardeşim hoca bildiğin iskeletor, kurumuş yogadan zavallı. Hayır ön taraftaki matı seçsem, kadın kendini göremeyecek o kadar yani J))

Fazla dikkat çekmeyecek ortalarda güzel bir yer buldum kendime. Yan tarafa da çok sevdiğim arkadaşım Günay. Fakat o ne , daha girer girmez bir gülme krizi. Allahım atacaklar diye bir korku, Günay’ın o tarafa baksam çatlayacagım ya da altıma yapacağım resmen. İnanılır gibi değil.

Neyse nefes egzersizleri ile gülme krizini atlattık, hocanın agresif bakışlarından hiç bahsetmiyorum.

 
Her hareketin bir amacı var aslında. Kimi boyuna, kimi dolaşım sistemine,kimi gerginliğe,fakat bizim hoca takmış pelvis kaslarını geliştirmeye. Pelvis pelvis olalı böyle egzersiz görmedi. Al bacağı koy kafaya, ordan al, midene, olmadı yuvarlan derken anamız ağladı. Yoga tabii zayıflatır. Zayıflatmazsa namerderim. Arada yan gözle hem arkadaşımı kesiyorum hem diğer yogistleri, herkes yapmaya çalışıyor eh işte olduğu kadar. Bu arada bu akrobasik hareketleri yaparken nefesini de ayarlayacaksın,  burundan alırken başka hareket verirken başka hareket, zor vesselam.
 

Neyse efendim çıkınca kendini çok farklı hissedeceksin diyorlardı. Biz tabii akşam sekizde öyle bir ayaza çıktık ki, bir tarafımız dondu resmen. Anlayamadım FARKI ! dolayısı ile.

 
Şaka bir tarafa , ne kadar hareketsiz olduğum gerçeği bir tokat gibi hatta Osmanlı tokadı gibi hissettirdi kendini.

 
Sonuç Yogaya devam.Üstelikte beyaz rahat kıyafetlerle.Huysuzluk yapmadan.

 
Kalın sağlıcakla.

 
G.Banu KOCATEPE

OCAK 2013-01-23

Yorumlar

Popüler Yayınlar