TİKİ TİKİ TAK TAK


TİKİ TİKİ TAK TAK

 

Sözlük anlamı cuk diye oturmuş.Tiki =Maddi olarak sahip olduklarının ağırlığını taşıyamayan ya da sahip olmadıklarını kapatacağım diye bir yerlerini paralayanlar mış!!!

 

Ben demiyorum, evet Türk Dil Kurumu sözlüğü de demiyor ama ; sözlüklerin şahı ‘’Ekşi Sözlük’’ öyle diyor. Bayıldım doğrusu. Nokta atışı olmuş.

 

Şimdi on sekizlerde falan yetişme çağında güzelde sonrasında hala öyle davrananlar çok komik geliyor bana. Yeni dilde tiki,eski dilde hazımsız.

 

Tiki’lerin genel profiline bakacak olursak, marka tutkuları vardır. Kelime dağarcıkları marka, kıyafet, takı gibi materyalist bir tutum sergiler. Döner dolaşır konuları buralara getiriler. Hele birde yurt dışı falan gördülerse,eyvahlar olsun. Ben Fransa da iken, ben Viyana da iken, ben orda ben burada…

 

Tek sorunları, bazı koşullara sadece kendilerinin sahip olduğudur. Canımmmmm. Yazık…Zavallılar.

 

Oysa Atalar ne demiş,’’Para ve imanın kimde olduğu bilinmez.’’ O işler dışarıdan göründüğü gibi değildir. Fakat bunlar beyinlerini geliştireceklerine sadece cepleri ile ilgilendiklerinden anlayamayabilirler. Hatta böyle düşünenleri,varoş,paçoz gibi değerlendirebilirler.

 

Paçoz ya da varoş olan bu tiki tiki tak takların beyinleridir.

 

Neyse efendim zenginin malı züğürdün çenesini, kalemini yordu gibi düşünülmesin, aklıma geldi, paylaşmak istedim.

 

On sekizini çoktan atlatmış, ne yazık ki gerçek sosyete olamamışlar, şu hazmedebilenleri bir incelesinler derim. Zorlanıyorlarsa soda içsinler.

 

Kalın sevgiyle…

 

G.Banu KOCATEPE

 

 

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar