ERKEKLER MARSTAN , KADINLAR VENÜSTEN



‘’Erkekler Marstan Kadınlar Venüsten’’  John Gray’in kitabını okumayan kalmış mıdır bilmem ama?

Bu iki cins gerçekten farklı birer ırk gibi. Hayata bakışımız bam başka. Ortak noktalarımız olsa da biz gerçekten ayrı dünyaların insanlarıyız.


Şimdi nerden geldin bu konuya diyecek olursanız. Bu aralar Antropolojiye merak sardım. İnsana dair her konu ilgimi çekiyor. Av ve avcılık döneminden ilk çağlardan tutun da , son çağlara kadar nerelerden gelmişler ne yapmışlar ,kültürler nasıl oluşmuş, kadın-erkek ilişkileri gibi.

Nasıl birden mağara da barınma ihtiyacı doğmuş? Kadınlarda süse ne zaman başlamış, o dönemde insanlar arası sınırlar nasıl çiziliyormuş gibi kendimce merak ettiğim sorulara bilimsel cevaplar arama derdine düştüm.

Benim gibi merak edenlere de faydam olsun diye.

Haldır haldır doküman arıyorum ve av dönemine ilk çağların ortalarına ait bir dönem ile ilgili bir ders notu geçti elime. Hava koşulları nedeni ile mağaraya geçmeleri, her erkeğin kadınının! ayrı olduğu, sahiplenme ve koruma davranışları, diğer insanlarla birbirleri arasına duvar ördükleri vs; 

Neler yok ki notta.

Bu konuyu akşam yemeğinde masaya yatırdım. Evde malum üç erkek var. Tek kadın tek Venüslü benim, acınası durumdayım.Birde güzel kedim Lokum.Ama o ne Marslı ne Venüslü sadece bir kedi.

Başladım anlatmaya heyecan ile. Marslıların ikisi mühendis evlere şenlik bir durum. Diğer küçük Marslı henüz  öğrenci fakat beyni mühendis sayısal zeka.
Adamların antropolojiye ilgi duymamaları çok normal de işte, elimde başka Marslı yok. Marslılar bu özellikte.

Babam ile başlayalım ; önce kocaman bir kahkaha, ardından başlatma Antropolojine, bence otur İngilizce işini hallet. Ya da bana sakın anlatma. İlgilenmiyorum. Zaten anlatacak adamda bulamazsın. O kadar net.Kendisi Yüksek Metalurji Mühendisi.

İkinci Marslı Kocam, Antropoloji araştırmalarım sırasında tam destek, neler buldu bana neler, heyhat olaylara yorumu evlere şenlik.

Şimdi Banu,  bu mağara dönemi bence kadınların kıskançlığı yüzünden başlamıştır. Bu kadınlar kesin birbirlerini yemişlerdir ve kavga gürültü olmuştur. Hele biri güzelse. Araştırmana gerek yok kesin öyledir ben söylüyorum öyle. Zavallı adamlar bütün gün av peşindedir gelip de kadının vıdı vıdı‘sını çekmemek için duvarı çekmiştir. O güzel kafanı bu işlerle yorma, adam gibi bir konuda doktora yap.Kendisi Elektrik Mühendisi.

Adamların Antropolojide geldiği nokta.

En küçük Marslı henüz on yedi yaşında ama Marslı nihayetinde , anne işim başımdan aşkın. 
İlgilenmiyorum.

Sonuç mu? Alırsın eline eski kitabı yeniden hatmedersin. 

‘’Erkekler Marstan Kadınlar Venüsten’’ kalemine sağlık John, boşuna üzülmeye gerek yok.

Biz ayrı dünyaların insanlarıyız.

Sevgiyle…

G.Banu KOCATEPE
Şubat 2013-02-25


Yorumlar

  1. Bu kitabı okumadım, bir arkadaşım tavsiyesi ile araştırma yaparken buldum yazınızı, oldukça keyifli kaleme almışsınız...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar