EKİP RUHU



Ekip ve takım ruhu ne kadar önemlidir.

Ekip ruhunda birlikte çalışma vardır, azim vardır, pozitif düşünce vardır, birimiz hepimiz için vardır.

Japonların eğitim ve iş sistemleri de böyle imiş. O yüzden başarılılar ekip ruhuna önem veriyorlar. Takım olabiliyorlar, egoları kaprisleri bir yana bırakıp. Çünkü Ego şişmanladıkça , ekip ve takım ruhu zafiyet geçiriyor.

Böylece Japonlar ve onun gibiler enerjiyi de sinerjiyi de yakalıyorlar.

Şimdi nerden çıktı Allahın Japon’u diyeceksiniz ama başarının ve dostluğun anahtarı olduğunu düşündüğümden yazmak istedim. Eğitim sistemlerini incelediğimde takdirim arttı. Ne mutlu onlara, umarım kendine pay çıkaran devletler çoğalır.

Bizde de var aslında bazılarında ama,  genelde Amerika’yı taklit ettiğimizden, bireyselcilik ön plana çıktı, herkes kendi derdinde, rant peşinde, arkadaşı ekibi olsa da olur olmasa da, oysa merdivenleri çıkmak ve yükselmek için ekip ve takım olmak lazım.Ben buna inanıyorum.Hem daha kolay çıkarsın, çarpıntın olmaz, bir birine güç verirsin. Bir bakarsın en tepedesin.Tepedesiniz.

Dahası aynı ruhu taşımak lazım.

İş ve eğitimde böyle ama;  arkadaşlıkta da öyle olmalı. Bir onla bir bunla olmaz bu işler. İnsanın rengi ruhsarı belli olmalı, mert olmalı. Dostlar arkadaşlar menfaatlere göre değişmemeli.

Arkadaşlıkta da ekip ve takım ruhu olmalı.Tabii kimse kimsenin kuyruğu değildir herkes özerk ve bağımsız olabilir ancak bazı olaylarda el birliği yapmak ve aynı takımda olduğunuz bilmek iyi gelir.

Yoksa son derece sıradan sadece vakit geçirmek için olur.

Arkadaşsız dostsuz kalmamanız dileğiyle…

G.Banu KOCATEPE
Şubat 2013

Yorumlar

Popüler Yayınlar