FAL BİLİM MERKEZİ


Fal Bilim Merkezi Buyrunnn diye bir tiyatro skeç izlemiştim yıllar önce. Ferhat Şensoy’un.

 

O zamanlar  Seksenli yıllar da fal bu kadar revaçta mıydı? Sanmıyorum.

 

Gerçi her daim biz kadınlar için fal önemli olmuştur ama o yıllarda böyle cafeler, tarotçular bu kadar değildi sanki ya da ben küçüktüm farkında değildim.

 

Şimdi öyle mi ya? Kadın erkek genç herkes birbirine falcı adresi yol tarifi veriyor. Arkadaşım Kadıköy deki Işıla bir git, ya sen İstiklaldeki Dileği biliyor musun gibi.

 

Fal artık sadece kadınların ilgi alanına girmiyor, erkekler de bayağı meraklı, yaşlısı, genci hemen Türk Kahvesi ertesi çeviri veriyor fincanı.

 

Ununu eleyip duvara asanlar bile, iyi bir şey duymak derdinde.

 

Ne de olsa pozitiflik var falda. Gerçi bakana göre değişiyor ama genelde olumlu oluyor söylenenler.

 

Herkesin duymak istediği güzel bir şeyler. Kiminin para beklentisi, kiminin aşk, kişinin koca, kiminin iş, e bunlarla ilgili umutlu olmak, iyi bir şeyler duymak istemek,  gayet normal. İnsanoğlu nihayetinde.

 

Bazen çok sevdiğin arkadaşın ile sabah kahvaltı üstü, bazen ağır yediğin öğlen yemeği arkası, bazen de olmadık saatte ararsın kahveyi ama öz kahveyi Türk Kahvesini.

 

Ataların dediği gibi gönül ne han ister ne kahvehane gönül sohbet ister kahve bahane.

 

Fala inanma falsız kalma diyerek ;

 

Kalın sağlıcakla.

 

G.Banu KOCATEPE

Şubat 2013

Yorumlar

Popüler Yayınlar