ÇEYREK ASIR



Yıl 1988 küçücüğüz ikimiz de, kendimiz küçük, ruhumuz ve aşkımız büyük imiş demek ki.

Ders vermeye başladı o yıllarda bana, akıl torbası ne de olsa Yıldız Teknik Üniversitesinde okuyor. Henüz yirmi yaşında. Bende Liseli, tembel aklı beş karış havada. Henüz on yedi yaşında. Lay lay lom.

Başladı fizik kimya sayısal dersler , ama gerçek kimya değişti demek ki. Aşkı ateşledi.
Bayağı bir uğraştı benim ile. Dershanemden almalar, ekstra ders koymalar, servis saatine yetişmeler. Ben hala anlamıyorum.

Derken bir yirmi şubatta mahallenin bakkalının önünde konuştu benim ile , ‘’ben teklif etmeyi sevmem bir denesek diyorum’’ diye bir öneri ile geldi. 

Ve başladık denemeye.

Çeyrek asırdır deniyoruz. Tam yirmi beş yıl olmuş. On yedi yaşında başladığımız aşkımızın birde on yedi yaşında meyvesi olmuş.

Şimdikilerin aşkı gibi değil bizim aşkımız, tüm zorluğa rağmen kesilmeden devam etti. Okulun bitmesini bekledik, askerliği bekledik, neyi beklememiz gerekiyor ise bekledik,hiç şikayet etmeden.

Şimdiler maşallah hiç bir şeye dayanamıyor. Her şeyleri tam olsun istiyor. Evi olsun arabası olsun parası olsun,olduuu.

Bizde öyle değildi beraber yaptık her şeyimizi.Bunun jenerasyon ile ilgisi yok,bu tamamen ruh ile ilgili,ne istediğin ile ilgili. Önce okulu bitirdik, sonra askerlik başladı, o arada beyaz eşyalarımızı aldık, onun borcu bitti, mobilya derdine düştük, destek aramadık istemedik.

Zamanla ilişkide olgunlaştı ve evlendik.

Parayı da gördük, parasızlığı da, ölümü de, acıyı da, sevinci de kenetlendik birbirimize.
Saygıdan asla vazgeçmedik. Bir gün bile ağzımızdan kötü söz çıkmadı, çünkü bir kez delinirse bu çark, devamı gelir felsefesine inandık.

Birbirimizin özgürlüğünü kısıtlamadık, yalnız gitmemiz gereken yere yalnız gittik, bazen tatile bile.

Kenetlenmemiz gereken yerde kenetlendik, zaten ruhumuz kenetli idi.

Sonuç olarak çeyrek asırı devirdiğim bu günde sözün kısası, Aşk var ise vardır, büyür gelişir, yok üç yıllıktır, yok aşk biter sevgi başlar, olmadı alışkanlık olur, bunların hepsi fasarya geliyor bana.İyi ki denemişiz ve denemeye devam ediyoruz.

Gerçek kişiyi bulduğunda aşk vardır. Sevgi vardır. Saygı vardır.

Sevgisiz ve aşksız kalmayın.

G.Banu KOCATEPE

Yorumlar

Popüler Yayınlar