EMEKLİLİĞİNE NE KADAR VAR?



Bu sorudan nefret ediyorum. Sabah eski bir arkadaş ile karşılaştım.

Çok mutlu oldum önce. Sonra o çok sevmediğim soru geldi. 

Emekliliğine çok var mı? 

Allah Allah insan bunu neden sorar diye düşündüm?

Yaşlanmış mı gözüküyorum?
Yorgun mu gözüküyorum?
Mutsuz mu gözüküyorum?
Hala sabahları koşturuyor olmam onu rahatsız mı ediyor?
Kendi çalışmayı sevmiyor mu?
İlerde alacağım emekli maaşımın ona bir faydası var mı?

Gerçekten düşünüyorum taşınıyorum işin içinden çıkamıyorum.

Üretmek kadar, işe yaramak kadar güzel bir duygu var iken, neden insanlar bunu bekliyor. Evet kolay değil, sabahın köründe uykunun en güzel tarafını bırakıp mücadeleye başlamak, bazen bir sürü sorunla uğraşmak, insanları idare etmek, ama güzel yanları da var.

İşin maddi kazanımı bir tarafa, güne erken başlamak, bir sürü kişi ile irtibatta olmak, her gün yeni bir bilgi öğrenmek, hayatı uyku ile kaçırmamak daha nicesi.

Emekli olursak ne yapmayı planlıyorlar ekstradan merak ediyorum. Eğer zamanı doğru planlarsan emekliliği beklemeden de bir çok projeni hayata geçirebilirsin. 

Spora fazla vakit ayırmak mı istiyorsun, sabah erken saatte ya da iş çıkışı da yaparsın.
Hobilerini hayata geçirmek mi istiyorsun? Hafta sonları çuvala girmedi.Yaparsın hafta sonu.

Haa derdin miskin miskin uyumak ise, onu da hafta sonlarına bırakmak ta fayda var. Böylece hafta sonu geleceği için hala seviniyor olmanın duygusunu da yaşarsın.

Çocuğunla eşinle fazla ilgilenememekten ise emekliliği istemen; ki bu da çok mantıklı değil. Uzmanlar önemli olan kaliteli beraberlik demiyorlar mı iç içe olup b…nu çıkaracağına belli saatlerde doya doya yaşarsın ilişkilerini.

Sözün kısası, bana bu soruyu soran arkadaşa ayak üstü söyleyemedim ama okursa tahmin eder, arkadaşım ben sağlıklı olduğum sürece çalışacağım. 

Çok zengin olsam da. Emekliliğime Kaç sene kaldığı hakkında fikrim yok öğrenmekte istemiyorum. Ancak kendimi bildim bileli çalışıyorum ve çalışacağım.

İşimizin gücümüzün olduğu günlere, sağlıkla , enerji ile…

G.Banu KOCATEPE
Şubat 2013

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar