ÇAYLARRRR !!!



İnsanları ve meslekleri katogorize etmek değil derdimiz, maksat gülelim eğlenelim. 

Gezelim Görelim gibi oldu.

Eşimin ofisinde çay servisi yapan havalı hanımdan esinlendim.

Geçenlerde bir iki dakka benzincide oyalanan sayın eşimi, azarlamışta !!! 

Gerçi sonra yol , su , elektirik olarak ödemiştir ama...

Ve tabiki bende genele bağladım.

Kutlanan bir doğum günü ertesi cuk oturdu sanki.

Ne havalı meslektir değil mi? Çaycılık. 

Müdür gibi edaları vardır.

Salım salım salınırlar, CEO mübarek.CEO ‘da öyle eda,öyle hava yok.Memleketi bunlar kurtarıyor.

Sanırsın çayı,şekeri kendi alıyor.

Bazen ikinci çayı isterken bir tırsarsın hafiften.

Hemen arkasından misafirin geldi ise ve kahve isteme gafletinde bulunursan, sıçtın afedersin.

Çoğu zaman okkalamak sureti ile amacına ulaşırsın.

Oysaki sen ve benim gibi çalışan kadın zaten birer çaycıyız. Evde herkese getir götür yapıyoruz da, şöyle bir havamız yok. Nedense...

Ben şahsen akşamları yemek ertesi hiç oturmuyorum. Müstakbel arka cenahım yatana kadar yer görmüyor. Çay, kahve , filtre, nescafe, hizmette sınır yok. Hemde öyle edalı falan değil. Bayağı güler yüzle. 

Sek sek basarak Mahmure edasında.

Azıcık ders mi alsam bilemedim.Daha kıymetli olmak adına.

Şaka bir yana, boşuna dememişler, ‘’gülümsemeyi bilmeyen dükkan açmasın ‘’ kardeşim diye.

Sevmeyen işini yapmasın, gerçekten. 

Bu çaycılıkta da böyle, diğer mesleklerde de.

‘’Zıkkımın pekini için’’  ifadesi gözlerde pek hoş olmuyor yahuu.

Boğazımıza diziliyor valla.

Sizde haklısınız binbir çeşit insan ama, kimi açık içiyor,kimi kapalı, kimi demli,kimi demsiz, şekerin markasına türüne karışan çatlaklar bile var.

Napacan anacım,mecburrr deyip geçin Vasfiye Teyze gibi.

Kalın sağlıcakla.

Hayat hepimizi demledi istediği gibi nasılsa.

G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2013



Yorumlar

Popüler Yayınlar