YAŞ ALMIŞ ŞEKER AMCALARA İTHAF EDİLMİŞTİR,İMDATTTTT!!!



Dün akşam nefis bir misafir ağırladım seksen altı yaşında. Çok renkli, fıkralı, şarkılı, türkülü...

Dimağ hala zehir gibi.Tıkır tıkır işliyor.

Tek sıkıntı çok ama çok konuşuyor.Üstüne üstlük kulakları duymuyor, tek gözümüzde yaş almak ile alakalı  kataraktlı, dolayısı ile karşıdakinin tepkisini de görmüyor.

Dinliyor mu, dinlemiyor mu, sıkılıyormu gibi.

Ah ahhhhh

Otomatiğe bağlamış anlatıyor.Kurban önemli değil.Kadında olabilir,erkekte,gençte olabilir,yaşlıda...

Yeterki onu dinleyecek bir kurban bulsun.

İlk etapta babamı yakaladı, içimden kıs kıs gülerken , bir iki dakika sonra kurban olarak beni seçeceği ve tüm gece hiç pes etmeden bırakmayacağı,  kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi.

İlk önce anlatılanlar ilgimi çekmedi değil, siyaset, Sivas, Hükümet, doğa olayları ve kadınlar, ki malum yaş almış amcalarda kadınlar konusu uzun metrajlı film tadında olabiliyor ve her konu Paris yerine biz kadınlara çıkabiliyor.

İlk önce dediğim gibi sadece kafamı sallamak şekli ile biraz dayandım, dayanmaya çalıştım. Sonraları bedenim oradaydı ama , ruhum başka diyarlarda gezintide, en son zamanlarda ise kendimden korktum. Katil olabilirdim, ve boğazına sarılabilirdim. 

O yüzden ara ara özür dileyerek dövünmek, kendini parçalamak, Harakirinin eşiğine gelmek ,  maksatlı mutfak cenahlarına yol aldım. 

Eniştem bana -sana yazı çıkar bu akşamdan derken,

yazı dizisi çıkacak bir kapasite olduğunu biliyor mu babasında acaba?

Sağolsun kız kardeşim Duygu Sultan yardımcı olmadığı gibi, birde bizi gülme krizine soktuğundan, tam fiyasko yaşadık, amcamın gören gözü seçebilseydi deli olduğumu düşünebilirdi. Seçemediğini düşünüyorum.Allahtan...

Bir insan hiç pes etmez mi, arada nefes almaz mı? Vallahi taktire şayan.

Şaka bir yana, yaşlı insanları seviyorum. Allah uzun ömürler versin, ama onla yaşayanlarada sabırlar versin ne diyelim.

Mangal gibi bir yürek, dinliyormuş gibi bir görüntü, kafayı sallamak için kafa sağlığı, herşeyden önce ruh sağlığı, dayanma gücü  gerek.

Mümkünse eşleri ölen amacalara eziyet etmeyin, evlendirin gitsin.

Bakın nasıl susacaklar.

Takılmayın öyle mal mülk işlerine, sağlık önemlidir önemliiii.

Arada dinlediğim şarkı sözleri müthişti onu söylemeyi unuttum. Amcam renkli demiştim.

‘’Hiç bir şeyde gözüm yok sen yanımda ol yeter,Mehtap gibi geceme doğ yeter, usulca sokul yeter.Usulca sokul yeter,usulca sokul yeter,usulca sokul yeter....’’




Gerçi Zeki Mürenden dinleseydik daha iyi olurdu da işte, neyse, bu arada bu  san’at müziği eserini türkü zannediyor ama bence o ‘’usulca sokul yeter’’ kısmını beş kere söylediğine göre, mesajı alsa çocukları iyi olur.

Sevgi ile, onlar ile...

G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2013-05-23


Yorumlar

Popüler Yayınlar