NOVALGİNE'M VE BEN, BİZ AYRILAMAYIZ...



Güne Novalgine ile başlamak. Bir çoğunuza tanıdık geliyor biliyorum. Novalgine tanıdık değilse bile, parol, vermidon, parasetamol tanıdık gelir. 




Biz, Metropol kadınlarının çoğuna.

İşti , evdi koşturmaydı derken çoğumuzda ağrılar, vücut alarm veriyor ama anlamıyoruz , anlamak istemiyoruz çoğu zaman.

Sabah bir haberle ben tam alarma geçtim. Artık ağrı kesicileri eczanelerden alamayacaktık. 

Sağlık Bakanlığının son atraksiyonu. Alt tarafı parol, novalgine demeyeceksin, gideceksin paşa paşa doktora yazacak ilacını.

Önce bayağı kızdım kendimce sisteme ve hemen ağrı kesici stoklamaya karar verdim. Son kullanma tarihlerine göre 2-3 sene rahat ederdim. 

Sonra yapılan istatistikleri incelediğimde, adam başı ayda 60 adet ağrı kesici kullanıldığını, tespit ettiklerini gördüm.

Şaşırtıcı gerçekten, bu tahmin ettikleri gibi bilinçsizlikten de olabilir. Bir çok sorunu çözemediklerinden de. 

Stresimiz çok. Keşke ağrımasa oramız buramız ama ağrıyor işte.

Sadece haber izlemek bile ağrıtmaya yetmez mi, biz duyarlı insanoğlununa. Bu sabahki haberlerden özet geçelim, ağaç kesimini protesto eden bir canlının, kuzuyu kameralara baka baka kurban etmesi, koca şiddetinden yerde yuvarlanan bir kadın ve onu izleyen oğul, Silivrideki hayvan katli, boruya atılmış bebek, neyseki borudaki bebek bizim ülkemizde değil, ama Dünyamızda... Daha nicesi.

Zaten moralsiz çıktığımız bu koşturmanın içinde hadi gelde içme ağrı kesiciyi.

Sisteme çemkirme kardeşim git doktora diyenlere, eğer özele gitmezsek suratımıza bile bakılmadığı bir Ülkede acaba bu sınırlamayı (ağrı kesici kullanma)  getirirken doktorlarada, insan duyguları, hasta insana nasıl davranılır eğitimini mi artırsa, doktoru döven halkı eğitmesi gerektiği gibi.

Belki o zaman gerçekten ağrı kesici kullanma skalamız düşer.

Gülümseme oranımız artar. Her şeyi bilip bilmeden protesto etmeye kalkmayız, daha sakin daha munis oluruz. Kimbilir?

Ben şimdi pasiflora almadan alayım bir novalgine, Memleketi kurtarma işim bir başka bahara kalsın.

Ağrısız, sağlıklı, neşeli, pozitif bakabileceğimiz günlere.

Sevgiyle...
G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2013

Not: Bu bir ilaç reklamı değildir, tamamen rahatlama :))

Yorumlar

Popüler Yayınlar