KADIN OLMANIN DAYANILMAZ AĞIRLIĞI


Nereden çıktı şimdi bu cinsiyetli yazılar diyeceksiniz ama kadın olmanın dayanılmaz ağırlığı var sahi.

Zor zor …

Bugün kırk yaşını geçmiş her hemcinsim gibi mamografi ile başladım güne. Derdim ayrımcılık değil,  ne negatif ne pozitif gel gör ki bizimki bazen çile oluyor.

Her ay rutin yaşadığımız döngüden daha önce bahsetmiştim. Bu mamografi de neyse ki yılda bir, o da bir probleminiz yok ise.

Teşhis için aldığımız radyasyonda cabası. Ama iyi ki böyle bir teknoloji var.

O bakmalara doyamadığınız gerdanın hemen altındaki incilere, pamuk narin dokuya, öyle bir muamele var ki, aklınız şaşar.

Zavallıları ir o tarafa bir bu tarafa yolluyorlar. Eviriyorlar,çeviriyorlar.Sonra mengene gibi sıkıştırıyorlar. Zaten bittiğinde kopmamış ise , sonra kendinize geliyorsunuz.

Beş on saniyelikte olsa, oldukça zorlu. Abartmayın diyeceklere, ucundan acık kesilenlere düğün yapılan bir memlekette, bence buda önemli.

O yüzden çıkışta kendime, tarafıma sırf mamografi çektirdim diye, düğün yapacak olmadığından bir güzel elbise aldım. Birde üstüne kendime tatlı ısmarladım. Birde kahve ile taçlandırdım. Hak ettim çünkü.

Sıradaki jinekolojiyi anlatmıyorum.Tüm hatunlar biliyor.

Allah doktorları başımızdan eksik etmesin.

Sağlık sigortası da önemli, ne yapın edin hanımlar kendinize sağlık sigortası yaptırın.

Adam gibi hastanelere adam gibi doktorlara gitme şansınız olsun.

Sağlıklı günler olsun.

 

G.Banu KOCATEPE

Mayıs 2013

 

 

Yorumlar

Popüler Yayınlar