KONUŞMAK VE DİNLEME(ME)K !



Konuşmak nasıl bir sanat ise, dinlemek daha büyük bir sanat bence. Konuşanı,  çocuk dahi olsa can kulağı ile dinlemek, pürüpak dinlemek aslolmalıdır.




Gözünün içine bakarak, arka planda bazı noktaları atlasan bile karşıdakine saygıdır benim kanımca.

Yoksa o anlatılası olay aynaya ya da duvarada anlatır.

Bazı konuşmalar yorum gerektirmese de, anladığını, dinlediğini bilmek işin özüdür.

Ben şahsen karşımdaki tırı vırı  laflar dahi etse, içimden derin nefes alarak, sıkılsam dahi, sözünü kesmeden, gözünün içine bakarak, bazen başım ile ‘’sendeyim’’  ifadesi ile dinliyorum.

Bu konuyuda çok önemsiyorum.

Zira ağzı olan konuşuyorda,  kulağı olan dinlemiyor.

Bu konuda bana dersimi verende minicik yaşlarında Oğlum oldu. Birgün yüzümü tutup kendine çevirdi ve beni dinle anne dedi. Oysa kendimce oradaydım ve dinliyordum ama göz temasım yoktu. Derhal toparlandım, karşısına geçtim ve istediği , beklediği şekilde dinledim.

Dersi bana beş yaşında kendi çocuğum verdi.

O günden beridir de dikkat ederim.

Gel gör ki, bunun farkında olmayan, dinlemeyi bilmeyen insan çok. Sen konuşurken TV ye bakarak dinleyenler, iş yerinde aynı zamanda iş yapmaya devam eden, yüzüne bakmadan dinler gibi görünen, lafını balla falan değil, lönk diye kesenler, gözüm sende değil ama kulağım sende ifadesi,  hatta dinliyormusun beni  dediğinde dinliyorum tabii, sor bak son kelimeni söylerim diyen, 

acaba sadece gözlerine ve gerçekten dinlenmeye  ihtiyacım olduğunu biliyor musun?

Bence insanoğlu, eski adetleri, gelenekleri, görenekleri unutmamalı.Yoğun olmak,yetişecek bir sürü işimizin olması, saygıyı hak eden kişilere saygısızlık olmuyor mu?

Hı hı hı nidalarıda, ben seni dinliyorum ama aynı fikirde değilim gibi bir şekilde , anlaşılıyor.

Telefonda dahi olsanız, karşınızdaki hissetsin sizin dinlediğinizi, aynı zamanda klavye sesi olmasın.

Karşıdaki sana bir dert enlatırken gözün telefonunun mesajlarında sanal turda olmasın.
Ayıptır arkadaşlar.

Çok mu meşgulsünüz o halde arkadaşım şu an yoğunum diyebilmelisiniz. Ya da bu konular beni ilgilendirmiyor demek daha samimi.

Sor bakalım son kelimelerini anlatıyım derken, aynı zamanda teste tabii tutulmak, oldukça komik.

Testten geçersinde, kalbimin içinden asla geçemezsin.

Kulağınız ile, gözünüz ile, bazen fikirleriniz ile dinleyiniz.

O zaman yalnış anlaşılmalarda ortadan kalkacak eminim.

Ben sizleri can kulağı ile dinliyorum emin olun.

Sevgi ile...

G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2013-05-17


Yorumlar

Popüler Yayınlar