İNSAN MÜHENDİSLİĞİ



İnsan Mühendisliği diye bölüm olsa, okusak insanları anlamaya çalışsak, ilmini yapsak. Acaba daha kolay mı olur? Kitapları olsa tuğla gibi...

Ev idaresi yerine, insan idaresi bölümü ya da ...

Bu da tutacak bir bölüm bence.

Hep mekatronik, hep inşaat, makine olmaz ki, MBA de yetmiyor işte, sadece işletmeciler, yöneticilik öğrenirken ucundan acık dokunuyorlar insan ilişkilerine, biraz Halkla ilişkiler , belki Uluslararası ilişkiler.

Ben uluslararasından da geçtim, 

şu insanoğlunu milletim insanını kavgasız,  huzurlu idare edelim yeter. 

İçim şişiyor, yaklaşım tarzlarından, anlaşılamamaktan.Geçinmeye gönülleri olmamasından.
İyilikten maraz doğar derler ya büyüklerimiz, vallahi doğuyor. İyilik yap denize at, balik bilmezse halik bilir, yaklaşımında olan beni bile çıldırtıyorlar.

Benimle geçinemeyen vallahi de billahide kimse ile geçinemez. İşte de evde de bu böyle. Çok megalomanca oldu ama, sadece kendi penceremden söylemiyorum öyle insanları zaman zaman idare  ediyorum ki, İnsan Mühendisliği FAHRİ DOKTORA ünvanı verilse yeter.

Zaten benim gibi empati kurabiliyorsan ne mutlu sana.

Vee  birazda adalet duygusu olan herkes böyle hissediyordur da,  bazısı anlamıyor işte.
Bakış Açısı Bölümü  diye de bölüm olur bak. 

Vizyonsuzlara , misyonsuzlara orada farklı bakış açılarını gösterseler. Geçme notu ‘’50’’ olmasa ama, bayağı işin ilmini yapsalar.

Zira at gözlüğü takarak sürdürdükleri hayatta çok renkler var. Göremiyenlere, bakamayanlara, baktırmak öğretmek lazım.

Ne demişler bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.

Derdim hep alttan almak değil idare ederken, ama üslup ile ‘’doğru üslup’’ ile yılan deliğinden çıkmaz mı?

Anlaşmanın yolu Hacivat ve Karagöz misali olmasa...

O sana sen ona,  sen ona o sana, çok yol almadık mı?

Biraz bunu öğrenseler.

Eğitim şart diyerek, 

yeni bölümler açılmasını dileyerek,

sağlıcakla kalın efendim.

NOT: Her yazımı üstüne alınan bir grup peydah oldu yakın zamanda, bunuda isteyen alınabilir.Ortaya karışık.Özüm sözüm bir.

Sevgiler

G.Banu KOCATEPE
Mayıs 2013




Yorumlar

Popüler Yayınlar