HAY HAY BUYURSUN GELSİN...




Yaratıcılık bir hafta evime misafirliğe gelecekmiş, haber yollamış, hay hay buyursun geldim dedim bende.

Gelsinde şimdi bu yaratıcılığı iyi ağırlamak lazım.Türk usulü, fazla bıktırmadan ama en güzel şekli ile.

Millet yaratıcılık çakrası açılsın diye, Yogalara gidiyor, Reikiler yapıyor, bana gelmek istemiş, haber yollamış, ağırlamam mı? Hay hay...

Önce uzun ve renkli sohbetler edeceğimiz bir oda tahsis etmeliyim. Salon. Evimin en güzel yeri ne de olsa.

Tütsüler yakmalıyım. Mistik ortamı seveceğini düşünüyorum. Birazda nazlı gibi, o yüzden üşütmemek lazım hanımı, sıcaklık ayarını iyi planlamalıyım.

Lokumu , kedimi sever eminim, yumuşacık, Lokum ,onun kucağına oturur, pozitif enerji verir bu tatlı kadına.

Bence bana gelen yaratıcılık misafiri kesin benim gibi kadın, henüz tanışmadım ama bundan eminim. Güzel, rahat, neşeli, insanları sıkmayan bir hatun eminim.

Uyku saati için en güzel nevresim takımlarımı çıkarmalıyım. Çok renkli, neşeli olsun ki, bana da, kendine de güzel, renkli duygular taşısın, bulaştırsın. 

Beyazlar, maviler, yeşiller, kırmızılar olsun. Siyah ve gri asla olmasın etrafta. Pusu ve pusluluk hali çökmesin üzerimize.

Çok heyecanlıyım, hay hay buyursun gelsin.

Güzel yemekler yapmalıyım ona, Türk Mutfağından güzellikler sunmalıyım.Görsün bakalım bizim yöresel tatlarımızı, neler hissedecek kimbilir? Yemek kitaplarını karıştırmalıyım. Karadeniz, Ege, Akdeniz, her bölgeden özel , unutamayacağı yemekler sunmalıyım.

Bir hafta kalacağına göre, yedi bölge dolu dolu yeter. Bir sabah,Van kahvaltısı, bir sabah Ege otları ile kahvaltı. Bir öğlen Hatay yemekleri, bir öğlen güzel Antep, bir akşam Akdeniz tarzı balıklar, zeytinyağlılar, bir akşam Urfa...Belki sıra gecesi.Lili liliiiiii

Tatlılar ise daha önce tadına bakmadığı tatlılardan olmalı. 

Başka ülkelerde yemediği, yiyemediği tatlılar. 

Katmerler, baklavalar, hanım göbekleri, sütlaçlar, keşküller.

Sonuçta tatlı yiyelim tatlı konuşalım değil mi?

Ama çatlatmadan, şeker koamsına sokmadan, azar azar,doya doya,tadımlık.

Türk kahveside ikram etmeliyim. Şimdi o alışmıştır filtreye, kafeinli, köpüksüz kahvelere. İçsin bakalım bizim Türk Kahvesini, hatta Eminönüne götürsem beraber alsak kahvemizi. Ordan Mısır Çarşısına vursak, baharatların kokusunu alsak , kuyumcuları, havlucuları gezsek.

Bayılır oralara eminim. Ya oralarda kalır benimle dönmez ise, amannnn


Hamama da götürsem bayan yaratıcılığı, eski yüklerini atsa, kese, masaj, köpük, bana en temiz en mis halini sunsa...pembe pembe teni ile...


Hiç haber izletmesem bayan yaratıcılığa, örselenmesin, üzülmesin, Ülkemin haline. Eminim daha kötü yerlerde gördü.Televizyondan uzak tutmalıyım bu narin hanımı.

Elini sıcak sudan soğuk suya sokturmamalıyım. Güzel ayrılmalı buradan. Aklı bende kalmalı, çok uzak diyarlara gitse bile, yaratıcılık tozundan zaman zaman serpmeli. Malesef yaratıcık herkese bahşedilen bir şey değil. Rüzgar bana getirir o tozu.Onun tozuna ihtiyacım var.

Hazırım misafirimi ağırlamaya, karşılamaya, sohbetlere, ikramlara, keşfetmetmeye, keşfedilmeye, düşünmeye, düşündürtmeye, öğrenmeye,  farkındalığa,  duyarlılığa,  hazırım
Buyursun gelsin...

HAY HAY...

G.Banu KOCATEPE
Mart 2013-03-21







Yorumlar

Popüler Yayınlar