KUYRUKLU YILDIZIM



Dün gece rüyamda kuyruklu yıldızımı gördüm. Işık saçmayalı, ışıkların diyarına göçü, koskoca dört yıl. 

Rüyama geldi, girdik kol kola eski günlerdeki çarşı pazar yaptık.

Oradan buradan lafladık. 

Rüyada olsa, ışıklıydı her zamanki gibi.

Beynimin çekmecelerinde, naftalinler içinde sakladığım anılarım , bilinçaltımda olsa, çıktı bir yerlerden, öyle taze, öyle uyanmayası, öyle sabah olmayası.

Ne çok özlemişim kıuyruklu yıldızımı, ışıklı kadını.


Öptüm sağlıklı , gül kokulu , yanaklarından.

Tadına doyulmaz sohbetlerimizi gerçekleştirdik özlem yüklü.

Arada her zamanki objetif tavırları ile posta koydu bana. Kudurdun sen bu ara, neler oluyor bakalım.Derdin ne...

Silkelen, şükret, yola devam et,  der gibiydi gözleri ve sözleri...

Benim kuyruklu yıldızım tarafsızdı her zaman, o yüzden ışıklı idi. Haksız isem söyler, farklı bir pencere açardı dünyama. Tekrar düşünürdüm. Doğruyu bulurdum. Pusula gibiydi.

Benim kuyruklu yıldızım, yargılamaz, sadece dinlerdi. Hayatımda tanıdığım en sağduyulu dinleyici idi. Böylece bende kıvırmaz olduğu gibi anlatırdım. 

Oğlumu dinlemeyi, yargılamamayı öğretti bana. Bazen dinlerken dilimin ucuna bişeyler geliveriyor, sonra kuyruklu yıldızımın bana öğretilerini düşünüp, susuyor ve sonuna kadar yargılamadan sadece dinliyorum. Bir dahaki sefere şöyle yap, böyle yap diye ahkam kesmek istesem de, hayatın ona bunu benden daha güzel öğreteceğini biliyorum. 

Hayat en büyük dersimiz.Yaşayarak, uygulayarak, staj  ile öğrendiğimiz.

Gerçekten Kuyruklu yıldız gibiydi.O kadar çok kişiye ışık saçtı ki, bunu o gidince anladım.

Rüyada olsa, bir iki saat vakit geçirmek ne iyi geldi bir bilsen. Gene gel ışıklı kadın. Gel gene.

Dünyama ışıklarını saç, saç ki, daha kolay göğüsleyeyim hayatın gerçeklerini.

Sen oradan da yaparsın bunu biliyorum. O minicik ihtarını bile hemen ödev belledim kendime, bugün farklı bakıyorum hayata, kendime, eşime, aileme, işime, güneşler açtı içimde.

Silkelendim ışıklı kadın.

Seni seviyorum.

Nurlar içinde kuyruklu yıldızım.

G.Banu KOCATEPE
Mart 2013-03-18





Yorumlar

Popüler Yayınlar