SABIR SABIR YA SABIR



Sırf şu sabırsızlığım aceleciliğim için gidiyorum Yogaya. Belki biraz dinginleşir, sakinler, acelesiz bir yaşama doğru yol alırım. Bok var sanki tabakhaneye yetiştirilecek. (Afedersiniz, amiyane tabirim için ama daha uygun sözcük bulamadım.)

Bak uzak doğuya Tai chi yaparak güneşi selamlıyor ağır ağır,  güne öyle başlıyor..Yarım saatte iki dönüş, hop bitti. Tadını çıkara çıkara,ne de olsa son belli değil. Sen koştur dur.

Yoga da öyle, her şey yavaş, ağır çekim. Rahatlatıcı bir müzik eşliğinde ama yavaş. Bir kolu kaldırman beş dakika, bir buçuk saatte toplasan beş  hareket, ama ne yapalım. Sabredeceğizz, tekamül edecek mişiz.!

Alışmaya çalışıyorum. Ruhuma iyi gelecek diyorum. Dingilleşeceğim.

Yalnız bakıyorum da etrafımda gerçekten dinginleşmesi gereken ne çok insan var. Bazen kendime haksızlık ettiğimi düşünüyorum. Bu kadar farkındalık ta insanın kendine yaptığı acımasızlık olsa gerek.

Trafik sıkıştı bir sabah sahilde, insanlar deliye döndü, yok E-5 e çıkalım diyenler, başka araçlarda tanıdığı olup ta arayanlar, biraz bekleme sabrını gösteremeyen çok oldu. Zavallı Şoför;  o kadar çok ses vardı ki, inisiyatif kullanmakta zorlandı. Hani bazı taksi şoförleri vardır.Bir eli dışarıda, fırt oradan, fırt buradan kaçar, sanırım bizimkilerin içinde de ondan var. Hemen aralara, buralara , çıkmaz sokaklara, girişti, nafile tabii. Herkes bunu düşündüğünden, kaçtığın yer açıldı, kaçmaya çalıştığın yer tıkandı. Hadi bakalım.

Bir durun arkadaşlar diye haykırasım geldi. Ama yapmadım tabii. Yoganın yüzünden olmalı, ummmmmmm 

Hiç akıllarına geldi mi acaba? Karşıya geçenler, o deli trafikte saatlerce bulunmak zorunda kalanlar. Ve kaçamayacak olanlar. Ne de olsa İstanbul da yaşıyoruz. Kaçtığın yerdeki trafik hakkında bir fikrin var mı? Ya orası da senin katlanamadığın, ama aslında çokta yoğun olmayan trafik gibi ise. O zaman nereye kaçacaksın?

Hep savunduğum bir konu var.Toplu taşıtlarda etik diye bir kitap olmalı. 

Hatta sosyologlar toplu taşıtlardaki insan davranışlarını incelemeli.Enteresan tipler var, zira.

Genelleme yapmıyorum aman ha, yoksa Devlet Dairesi çalışanı arkadaşım gibi döşenirsiniz mazallah. Genelleme yaptığımı düşünmüş fabrika ayarı yazıma, kendisi  kalemimi sağduyuya davet etmiş. ! 

Ön yargılı okumuş, o yazının ana fikri bu değildi. Saygı duyuyorum ve dikkat ediyorum.

Tek bir şey çözer aslında bu sorunu , taşıtın ‘’toplu’’ olduğunu unutmamak ve saygı. 

Başkalarının hakkına saygı.

İnisiyatif kullanmak, öncü olmak , karar almak , güzel ama; ortak karar olursa.

Yolunuz açık olsun, sevgiyle, sakin kalın. Acele etmeyin.

Unutmayın acele giden ecele gider…

G.Banu KOCATEPE
Mart 2013

Yorumlar

Popüler Yayınlar