METABOLIC BALANCE



Çok şeker bir arkadaşım, benim gibi sürekli diyet deneyenlerdendir, kendisi aynı zamanda bir türlü liste beğenemeyen, kendine uygun J kendine münhasır bir hatundur. Ayrıca da güzeldir, kilolu değildir, neyse...

Bastırmış ikibinbeşyüz teleyi , gitmiş yeni bir diyetisyene. Bu yeni beslenme mantığın adı Metabolic Balance diyeti, hani şu dergilerde kısıtlı bir kısmını okuduklarımızdan.

Kardeşim liste Türk hanımlarına ne kadar uygun anlayamadım. Valla bana pek uygun değil.
Liste dediğinde kavurma, pastırma, börek , çörek ,çikolata eser miktarda olacak, lütfen yani.
Listeyi bir gördüm. Beynimden vurulmuşa döndüm.

Neler yok ki; göl alabalığı, ki muhtemelen bu bizim alabalık, ama asortik olsun diye yazmışlar, ne de olsa ikibinbeş yüz tele, boru değil.

Efendime söyliyim, Fangri mercan, esrom peyniri, reçine peyniri, vallahi okumadığım yemek kitabı ve blogu kalmadı, yemin ediyorum ilk kez duydum.

Hayır bunları ararken zayıflarsın zaten. Dolan dur, Türk topraklarında.

Çörek mantarı, kayın mantarı ( ALT RESİMDE)  üstelikte çiğ yiyecekmişiz. Direk ormana çıkalım bence, ne bulursak yiyelim, hem yürüyüşte olur. Spor şart. 
Şirinler gibi, la la lalalalala, 
Bugday derneğinin kurucusu gibi gitmezsek tahtalı köye tabii.

Siyah mercimek mişşş ,biz daha sarıyı yeni öğreniyoruz. Bu ne şimdi, nerede satılıyor. Migrosta falan yok sanırım.Ben hiç görmedim.

Roibos çayı, ee kem küm, Rize çayı biliyoruz. Kusura bakmasınlar, bergamut, tomurcuk aroma biliyoruz, en havalısından en fazla  Earl Grey biliyoruz, olmaz mı?

Kolza yağı, ben bilmiyorum arkadaşlar. Sanırım ondan kilo sorunum. Zeytinyağ, kanola, kıola falan duydum da bu kolzayı;  kolpa gibi duymadım ne yalan söyleyeyim, cahilliğime verin.

Tofu ve yabanpirinci, aşina sanki kulaklarım. Bildim bildim. Yabancı kanallarda izlemişliğim var. Jasmine pirinç, baldo nenize yetmiyor kardeşim. Hem az su çekiyor. Yabanpirinci ne allasen...

Siyah iskorçina kökü, afedersin de zıkkımın kökünü bilirim ben. Bunu da bilemedim.Sıfır puan bana.Yüs puan size.Ama bilenlere.

Pavurya, ahtopot, e bunu biliyoruz canım. Çok şükür Allahımıza. Çelebiler sağolsun.(Sema Çelebi patroniçe) O grubu fazla yemesekte öğrettiler.

Mango, papaya heyooooo biliyorum , vallahi biliyorum. Bir keresinde yemiştim.Ciddennnn

Gözünü seviyim, lahananın, turbun, havucun, pırasanın,brokolinin, gözünü seviyim, normal balığın, tavuğun, etin, gözünü seviyim topraklarımızda yetişen türlü zenginlikteki sebzenin meyvenin.

Şu bir gerçek ki, bu diyet listesi bana ve arkadaşıma uygun değil.

Biz şimdi bir mantıcıya gidelim.



Sonra uygun liste nasıl olur yazarız illa ki.

Sevgiyle



G.Banu KOCATEPE






Yorumlar

Popüler Yayınlar